توسعه نیکوکاری فقر و محرومیت را از جامعه ریشه‌کن می‌کند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد چهارمحال‌وبختیاری گفت: احسان و نیکوکاری اگر به صورت فرهنگ میان اقشار مختلف جامعه توسعه و گسترش پیدا کند، به طور قطع بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه را که زایده فقر و محرومیت است، از بین برده و ریشه‌کن می‌کند.

ابراهیم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در چهار مرحله لوازم ضروری زندگی شامل آبگرمکن گازی، بخاری گازسوز، یخچال و کولرآبی میان خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه لوازم ضروری در راستای بهبود وضعیت زندگی مددجویان و براساس بررسی‌های انجام شده توسط مددکاران و نیاز مددجویان توزیع می‌شود، ادامه داد: در مرحله نخست ۳۰۰ دستگاه کولرآبی و ۱۰۰ دستگاه بخاری گازسوز میان مددجویان توزیع شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد چهارمحال و بختیاری با اشاره به توزیع کولرآبی، یخچال و بخاری گازسوز در مرحله دوم به مددجویان، تصریح کرد: هم‌زمان با دهه امامت و ولایت ۹۱۷ دستگاه کولرآبی، ۳۲۳ دستگاه یخچال و ۳۳۵۰ دستگاه بخاری گازسوز به دست خانواده‌های نیازمند رسید.

وی بابیان اینکه در مرحله سوم نیز ۱۲۲۵ دستگاه آبگرمکن گازی دیواری میان خانواده‌های نیازمند توزیع شد، گفت: در این مرحله نیز ۶۲۳ بخاری گازسوز در اختیار مددجویان کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

محمدی تاکید کرد: کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* برای پرداخت غیرحضوری کمک‌های نقدی مردم نیکوکار و خیر استان در نظر گرفته شده است، همچنین مراکز نیکوکاری و ادارات کمیته امداد در سراسر استان آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی است.

وی با بیان اینکه احسان و نیکوکاری از ارزش‌هایی است که در نظام تعلیم و تربیت به آن بهای زیادی داده شده است، افزود: این ارزش معیاری برای سنجش خوبی‌ها و فرصتی برای نهادینه شدن فضایل اخلاقی در انسان است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: توجه به دیگران و انفاق، از اخلاق‌های پسندیده‌ای است که اگر نهال آن از کودکی رشد کند، همواره آثار مثبت آن، روح و جسم آدمی را تحت تأثیر قرار می‌هد، زیرا خداوند نعمت خود را وسیله‌ای برای آزمون الهی قرار داده و روحیه بخشندگی را نصیب بندگان شایسته خود کرده است.

وی تصریح کرد: صدقه و کمک به دیگران در درجه نخست، سبب افزایش نعمت و رزق و روزی می‌شود و علاوه‌بر پاداش اخروی آن به پرورش روحیه انسان و حس نوع دوستی کمک می‌کند، این در حالی است که آیات و احادیث بسیاری درباره نیکوکاری وجود دارد، پیامبر اکرم (ص) فرموده است به واسطه صدقه، اسباب افزایش رزق و روزی بر انسان نازل و شر و بلا از او دور می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: احسان و نیکوکاری اگر به صورت فرهنگ میان اقشار مختلف جامعه، توسعه و گسترش پیدا کند، به طور قطع بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه را که زایده فقر و محرومیت است، از بین برده و ریشه‌کن می‌کند.

کد خبر 635973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.