میز اداری ارگونومیک چه ویژگی هایی دارد

امروزه بسیاری از افراد ساعات‌ زیادی در طول روز با رایانه مشغول به‌کار هستند پس لازم است هنگام انجام کار از تجهیزات و وسایلی استفاده کنند که استانداردهای لازم را داشته باشد و هنگام پشت میز نشستن حس آسایش و راحتی داشته باشند. 

میز اداری ارگونومیک یکی از مهم‌ترین تجهیزات هر شرکت و اداره‌ای است و افراد با در اختیار داشتن آن می‌توانند به‌راحتی کار کنند.

ویژگی مهم میز اداری ارگونومیک که آن را از سایر میزها متمایز کرده، دارا بودن قابلیت تنظیم ارتفاع می‌باشد.

تنظیم دلخواه ارتفاع میز اداری ارگونومیک، باعث شده کاربران هنگام استفاده دچار درد، ناراحتی یا سایر عوامل ناشی از نشستن‌های طولانی مدت نشوند. علاوه‌بر ارتفاع، ابعاد و سطح میز اداری ارگونومیک نیز استانداردهای لازم را دارد.

کیفیت بالای میز اداری ارگونومیک

سازندگان میزهای اداری ارگونومیک علاوه‌بر اینکه ارتفاع این میزها را قابل تنظیم ساخته‌اند، جنس متریال به کار رفته در آن‌ها را نیز با کیفیت بالایی انتخاب کرده‌اند تا دوام و ماندگاری این میزها تضمین شود.

سطح میز اداری ارگونومیک جنس و ابعاد مناسبی دارد تا کارمندان، منشی، مدیر و… فضای کافی جهت انجام فعالیت داشته باشند.

هدف از ساخت میز اداری ارگونومیک چیست؟

همان‌طور که می‌دانید ارگونومیک شاخه‌ای از علم مهندسی می‌باشد و هدف آن طراحی ابزار و وسایلی است که سلامتی انسان‌ها حین کار را فراهم کند و باعث بهینه‌سازی شرایط زندگی و کاری افراد شود. میز اداری ارزان قیمت ارگونومیک جزء تجهیزات پرکاربردی است که نیازهای بدن از جمله راحتی و آسایش و… را هنگام انجام فعالیت‌ها تأمین می‌کند، تا فرد در هنگام استفاده احساس خوشایندی داشته باشد و راندمان کاری او بالارود.

میز اداری ارگونومیک چه ویژگی هایی دارد

استفاده از میزاداری ارگونومیک چه مزایایی دارد؟

به‌طور کلی ارگونومی محافظ بدن است و استفاده از میز ارگونومیک فواید زیادی دارد از جمله:

  • حس راحتی به شما منتقل می‌شود
  • اثرات مثبتی بر روی ذهن شما می‌گذارد و موجب تمرکز بیشتر می‌شود.
  • بهره‌وری کار را بالا می‌برد.
  • هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و شرایط اقتصادی را بهبود می‌بخشد.

هنگام خرید میز اداری ارگونومیک به چه نکاتی توجه کنیم

میز اداری ارگونومیک یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید به‌شمار می‌آید. اگر برای خرید به فروشگاه مراجعه کردید آن را امتحان کرده و نکات زیر را بررسی کنید.

از خود بپرسید آیا ارتفاع میز مناسب است و استانداردهای لازم را دارد؟

مثلاً هنگام استفاده و قرارگرفتن کامپیوتر بر روی آن، باید محل قرارگیری دست‌ها مناسب باشد و بتوانید به‌درستی از کیبورد استفاده کنید و چشم‌ها در راستای صفحه‌نمایش قرار بگیرد، تا حین کار آن را به وضوح ببینید و به چشم‌ها آسیب وارد نشود.

مورد بعدی که باید مد نظر داشته باشید این است که هنگام خم شدن نباید فشار زیادی به بدن وارد شود زیرا تکرار شدن این فشار جسمانی ممکن است صدماتی جدی به بدن وارد کند و منجر به درد های گردن و کمر شود.

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید این است که میز اداری ارگونومیک کشوهای لازم جهت قرارگرفتن ابزار و وسایل شخصی و اداری را داشته باشد. سطح و ابعاد میز هم باید متناسب با فعالیت شما باشد. مثلاً میزهای مدیریتی نسبت به میز کارمندی از ابعاد و سطح وسیع‌تری برخوردار هستند.

طرز استفاده ی صحیح از میز ارگونومیک

هنگامی که برای طولانی‌مدت پشت میز می‌نشینید لازم است فاکتورهای مهمی را رعایت کنید. سعی کنید فرم صحیح نشستن را تمرین کرده و تا حد امکان قوز نکنید، به‌گونه‌ای بنشینید که زاویه دید مناسبی به مانیتور داشته باشید تا دچارعوارضی مثل سردرد، خستگی چشم و… نشوید.

میز اداری ارگونومیک چه ویژگی هایی دارد

مقایسه‌ی میزاداری ارگونومیک با سایر میزهای اداری

زمانی که از میزهای غیر استاندارد استفاده می‌کنید فرم نشستن‌تان تغییر می‌کند و ممکن است به تدریج باعث مشکلاتی از قبیل گرفتگی عضلات، کمردرد، درد مفاصل زانو و… شوید. برای پیشگیری از چنین عارضه‌هایی می‌توانید از میز اداری ارگونومیک استفاده کنید، ارتفاع آن را تنظیم کنید و با خیال راحت ساعت‌های طولانی را پشت آن بنشینید.

قیمت میز اداری ارگونومیک

قیمت میز اداری ارگونومیک بستگی به جنس، ابعاد و سایر قابلیت های آن دارد و خلاف آنچه که فکر می‌کنید لازم نیست هزینه‌های بالا و سرسام‌آوری پرداخت کنید. با توجه به اینکه این میزها برای نشستن‌های طولانی‌مدت طراحی شده‌اند می‌توان گفت میز اداری ارگونومیک باعث کاهش هزینه‌ها شده و شرایط اقتصادی را بهبود می‌بخشد.

میز اداری ارگونومیک چه ویژگی هایی دارد

جمع‌بندی

هر فرد ساعت‌های زیادی از شبانه روز را مشغول به‌کار می‌باشد پس حائز اهمیت است که میز کاری استاندارد داشته باشد. میز اداری ارگونومیک می‌تواند نیاز این افراد به استاندارد های لازم را تامین کند. این میزها از محبوب‌ترین تجهیزات هر شرکت و اداره‌ای هستند و در صدر پرفروش ترین میزهای اداری قرار دارد.

میزهای ارگونومیک با بهترین مواد اولیه ساخته می‌شوند تا بتوانند هنگام استفاده‌های طولانی مدت دوام لازم را داشته باشند. سعی کنید بهترین میز اداری ارگونومیک را از بین هزاران میز دیگر تشخیص دهید و ویژگی‌هایی که گفته شد را هنگام خرید درنظر داشته باشید تا سلامتی خود را تضمین کرده و هزینه های شرکت را کاهش دهید.

کد خبر 635792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.