لزوم راه‌اندازی بازارچه دائمی ویژه بانوان کارآفرین در فولادشهر

فرماندار شهرستان لنجان گفت: شهرداری و اعضای شورای اسلامی فولادشهر به‌شکل جهادی برای راه‌اندازی نمایشگاه دائمی و بازارچه فروش محصولات بانوان کارآفرین در میدان عمل حضور پیدا کنند و فرمانداری شهرستان لنجان نیز برای تحقق این مهم کمک و پشتیبانی لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی ظهر امروز _ یکشنبه دوم بهمن _ در آیین اختتامیه نمایشگاه و همایش بانوان کارآفرین شهرستان لنجان، یکی از معیارهای پیشرفت جوامع را توجه به جایگاه بانوان آن جامعه دانست و اظهار کرد: بر اساس آمار ۵۰ درصد از جمعیت ایران اسلامی را بانوان تشکیل می‌دهند، اما این آمار به معنای آن نیست که تاثیر بانوان نیز در عرصه‌های مختلف ۵۰ درصد باشد. چراکه بانوان ایرانی نقشی موثر و محوری در رشد و اعتلای کشور داشته‌اند.

وی افزود: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به کرامت، حقوق، حضور اجتماعی و سیاسی و اقتصادی زنان در عرصه‌های مختلف داشتند و به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از چالش‌های پیش‌روی بانوان برای حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و … برداشته شده است.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: دولت سیزدهم نیز اندیشه ناب حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را دنبال کرده و با تدوین سیاست‌های مختلف در مسیری گام برداشته تا بانوان ایرانی در حوزه‌های مختلف حضور یافته و نقش‌آفرینی کنند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به خوداتکایی، توان داخلی، حمایت از تولیدات داخلی و … دارند و زنان نیز در این عرصه نقش‌آفرین هستند.

محمدی با بیان اینکه امروز زمان آن رسیده تا نقش زنان را در توسعه اقتصادی کشور باور کنیم، ادامه داد: بانوان ایران اسلامی امروز دوشادوش مردان در حوزه‌های مختلف ازجمله اقتصادی و ایجاد اشتغال مشغول فعالیت هستند و تاثیر فعالیت آن‌ها به‌خوبی ملموس است. از این رو نیاز است با حمایت همه‌جانبه از آنان حضور این قشر موثر را در عرصه فعالیت‌های اقتصادی بیش از پیش شاهد باشیم.

وی یادآور شد: زنان در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، دوران سازندگی و … نقش چشمگیر، محوری و بسزایی داشتند و پابه‌پای مردان در مسیر توسعه ایران اسلامی ایفای نقش کردند و در پیشرفت‌های مختلف کشور بسیار خوب درخشیدند و امروز حضور خلاقانه زنان دوشادوش مردان می‌تواند فضای اقتصادی کشور را تحرکی دوباره ببخشد.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه امروزه مشاغل خانگی به‌عنوان یکی از فعالیت‌های مهم و زودبازده در کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: امروزه به‌دلیل ظرفیت زیاد مشاغل خانگی ازجمله خوداشتغالی، ایجاد اشتغال و درآمد برای اقشار مختلف به‌ویژه بانوان این مشاغل توسعه روزافزونی داشته است. بر همین اساس دولت مردمی طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی را به‌عنوان یکی از طرح‌های اثربخش مورد توجه قرار داده تا ضمن توسعه این نوع مشاغل در راستای حمایت از این فعالیت‌ها اقدامات موثری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تجربه حضور زنان در بستر خانواده و اشتغال ثابت کرده زنان می‌توانند عهده‌دار هدایت‌گری فضای خانواده توأم با مسئولیت‌های کار و اقتصاد باشند و حضور پرشور زنان شهرستان لنجان در نخستین نمایشگاه بانوان کارآفرین فولادشهر ظرفیت زیاد زنان کارآفرین را با ایجاد ۳۲۰ نفر اشتغال‌زایی به‌خوبی به نمایش گذاشت.

محمدی خلاقیت و نوآوری را رکن اساسی در کارآفرینی زنان دانست و افزود: حضور زنان کارآفرین در رونق تولید، توسعه اقتصاد و سلامت اقتصادی و اجتماعی نقش بسزایی دارد و نباید این نکته کلیدی را به دست فراموشی سپرد که امروز در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی نیازمند نگاه کارآفرینی هستیم و مطمئنا با درایت بانوان این قشر موثر همچون دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس می‌تواند از این مهم سربلند بیرون آید.

وی با بیان اینکه امروز باید همه ظرفیت‌ها را برای توسعه فعالیت بانوان کارآفرین در شهرستان لنجان و بخش فولادشهر به کار گیریم، گفت: یکی از موضوعات مهمی که در کارگروه اشتغال شهرستان لنجان همواره بر آن تاکید شده، ایجاد نمایشگاه و بازار دائمی فروش محصولات بانوان کارآفرین در فولادشهر است و باید با همدلی و وحدت برای موفقیت در این عرصه تلاش کنیم.

فرماندار شهرستان لنجان اضافه کرد: شهرداری و اعضای شورای اسلامی فولادشهر به‌شکل جهادی برای راه‌اندازی نمایشگاه دائمی و بازارچه فروش محصولات بانوان کارآفرین در میدان عمل حضور پیدا کنند و فرمانداری شهرستان لنجان نیز برای تحقق این مهم کمک و پشتیبانی لازم را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد اعتبارات اشتغال‌زایی شهرستان لنجان تحقق پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: اعتبارات بهزیستی شهرستان لنجان در حوزه ایجاد اشتغال ۲۱ میلیارد تومان بوده که به‌صورت ۱۰۰ درصد جذب شده است؛ از این رو با مدیرکل بهزیستی استان برای تحقق این مهم مذاکراتی صورت گرفته است تا بتوانیم برای پرونده‌های در نوبت نیز پرداخت داشته باشیم.

کد خبر 635751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.