انباشت غلظت آلاینده‌های جوی تا پایان هفته بر اصفهان حاکم است

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به تشدید شرایط پایداری جوی و انباشت مواد آلاینده، گفت: با هشدار سطح نارنجی تا اوایل روز پنجشنبه ششم بهمن‌ماه در مناطق مرکزی، صنعتی و کلان‌شهر اصفهان سکون نسبی، انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا تداوم دارد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار و ماندگاری توده هوای سرد تا روز چهارشنبه پنجم بهمن‌ماه بر روی استان است که سبب پایداری و ابرناکی و غبارآلودگی خواهد شد.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی از روز دوشنبه دوم بهمن‌ماه با تشدید شرایط پایداری جوی و انباشت مواد آلاینده جوی، افزود: فعالیت این سامانه تا اوایل روز پنجشنبه ششم بهمن‌ماه در مناطق مرکزی، صنعتی و کلان‌شهر اصفهان تداوم دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها را اثرات مخاطرات تشدید شرایط پایداری جوی و انباشت مواد آلاینده جوی دانست و گفت: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر نبود تردد غیرضروری برای تمام افراد، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم توصیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، اظهار کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز، یکشنبه، دوم بهمن‌ماه به پنج درجه سلسیوس و کمینه آن بامداد فردا به صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: شهرستان چادگان با دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شوند.

کد خبر 635735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.