ثبت‌نام در آزمون «رادیو آماتوری» تمدید شد

مدیرکل صدور پروانه سرویس‌های رادیویی رگولاتوری از تمدید مهلت ثبت‌نام برای شرکت در آزمون رادیو آماتوری مبتدی و عمومی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ایرج مکرمی اظهار کرد: به دلیل موفق نشدن تعدادی از علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در آزمون رادیو آماتوری مبتدی و عمومی سال ۱۴۰۱ در بازه زمانی تعیین شده، مهلت ثبت‌نام در آزمون تا پانزدهم بهمن‌ماه سال جاری تمدید شده است.

وی افزود: تمدید مهلت زمانی ثبت‌نام، این فرصت را برای متقاضیان فراهم می‌کند تا بر مهارت‌ها و تسلط خود در بخش‌های تئوری و عملی آزمون به ویژه آزمون شنیداری مورس بیفزایند و با آمادگی بیشتری در آزمون شرکت کنند.

مدیرکل صدور پروانه سرویس‌های رادیویی رگولاتوری درباره نحوه ثبت‌نام در آزمون رادیو آماتوری خاطرنشان کرد: متقاضیان ثبت‌نام در آزمون و دریافت گواهی‌نامه رادیو آماتوری در هر دو سطح مبتدی و عمومی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی رگولاتوری به آدرس www.cra.ir، قسمت خدمات الکترونیک، ارائه مجوزهای مربوط به خدمات رادیویی، صدور گواهی‌نامه رادیو آماتوری پس از مطالعه شرایط و نحوه برگزاری آزمون تا پانزدهم بهمن‌ماه جاری برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.

مدیرکل صدور پروانه سرویس‌های رادیویی تصریح کرد: تاریخ قطعی آزمون و جزئیات نحوه برگزاری آزمون الکترونیکی از طریق سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و ارسال پیامک به شماره تلفنی که متقاضیان هنگام ثبت‌نام در سامانه درج کرده‌اند، اطلاع‌رسانی می‌شود.

مکرمی گفت: آزمون رادیو آماتوری در دو بخش تئوری و عملی برگزار می‌شود که سوالات آزمون تئوری در چهار حوزه مقررات، مدارات الکترونیکی-مخابرات، انتشار امواج و رادیو آماتوری و آزمون عملی (مورس) نیز شامل دو دسته سوال‌های شنیداری و نوشتاری است و نمره منفی ندارد.

کد خبر 635660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.