تحویل ۲۲۰۰ دستگاه پنل خورشیدی به عشایر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا کنون ۲۲۰۰ دستگاه پنل تولید برق خورشیدی به عشایر استان تحویل داده شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور عشایر ایران، فضل‌الله آذرفرد با اشاره به جلسات مشترکی که با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: برق محل استقرار عشایری که بیشتر از چهار کیلومتر با شبکه برق فاصله داشته باشند، از طریق پنل‌های خورشیدی سبک و قابل‌حمل تأمین خواهد شد.

وی گفت: این پنل‌ها قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارا هستند و روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم‌مصرف، شارژ چراغ‌قوه و گوشی همراه را تأمین می‌کنند و تاکنون ۲۲۰۰ دستگاه از این پنل‌های خورشیدی به عشایر استان تحویل داده شده است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مناقصات و انعقاد قرارداد خرید پنل‌های خورشیدی خبر داد و افزود: یک‌هزار پنل خورشیدی قابل‌حمل به یک‌هزار خانوار عشایری استان تا پایان امسال تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: تنها ۱۰ درصد قیمت تمام‌شده این پنل‌ها توسط عشایر پرداخت خواهد شد و مابقی آن توسط دولت تأمین اعتبار می‌شود.

آذرفرد آثار زیست‌محیطی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند توصیف و اظهار امیدواری کرد که با گسترش استفاده از انرژی‌های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت‌های فسیلی، تخریب جنگل‌ها و مراتع باشیم.

کد خبر 635603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.