ترین‌های هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال درحالی به پایان رسید که برای دومین هفته متوالی دو تیم بالانشین پرسپولیس و سپاهان بهترین‌های هفته را مال خود کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال سپاهان با پیروزی در بازی بزرگ هفته مقابل استقلال، فاصله خود با صدر جدول را حفظ کرد تا از طرفی استقلال را از کورس خارج کرده باشد و از طرف دیگر با توجه به توقف گل‌گهر مقابل تراکتور، به رده دوم جدول صعود کند. در دیگر دیدار حساس هفته پرسپولیس به لطف تک گل امید عالیشاه ذوب آهن را در ورزشگاه آزادی شکست داد تا همچنان با پنج امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان به صدرنشینی خود ادامه دهد.

در پایین جدول ملوان با پیروزی خانگی مقابل پیکان از جمع قعرنشینان جدا شد و از سوی دیگر پیروزی مس کرمان مقابل نفت مسجد سلیمان در بازی مهم هفته در قعر جدول باعث شد این تیم نیز فاصله خود را منطقه سقوط به سه امتیاز برساند. حالا صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان، دو تیم نفتی خوزستاتی با اختلافی بیشتر از قبل دو رده انتهایی جدول را تصاحب کرده‌اند و بیش از پیش به سقوط نزدیک شده‌اند.

نتایج هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

مس رفسنجان یک- نساجی یک

ملوان یک- پیکان صفر

سپاهان ۲- استقلال یک

مس کرمان ۲- نفت مسجد سلیمان صفر

پرسپولیس یک- ذوب آهن صفر

صنعت نفت آبادان صفر- فولاد خوزستان صفر

هوادار یک- آلومینیوم اراک یک

تراکتور ۲- گل‌گهر سیرجان ۲

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال:

بازی هفته: سپاهان ۲- استقلال یک

جذاب‌ترین بازی هفته آغازین نیم فصل نخست لیگ برتر بدون شک جدال سپاهان و استقلال بود. دیداری که حساس‌ترین بازی هفته و یکی از تعیین‌کننده‌ترین دیدارها در نیم فصل دوم نیز به شمار می‌رفت و در طول آن هر دو تیم با ارائه بازی هجومی به دنبال پیروزی بودند. در این دیدار که در نهایت با پیروزی دقایق پایانی سپاهان به پایان رسید چندین بار دروازه دو تیم تهدید شد و حتی در نیمه نخست دو تک به تک توسط بازیکنان دو تیم از دست رفت و دو بار نیز تیر دروازه استقلال لریز. این دیدار با اینکه سه گل داشت اما پتانسیل پرگل‌تر شدن را هم داشت.

ترین‌های هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال

تیم هفته: سپاهان

حساس‌ترین جدال هفته را سپاهان به سود خود به پایان رساند تا نیم فصل دوم را هم مانند نیم فصل اول با قدرت آغاز کرده باشد. سپاهان که با پیروزی مقابل استقلال به سومین برد متوالی خانگی خود پس از شکست تلخ برابر پیکان دست یافت در صورتی که همین فرم خوب را در بازی‌های بعدی به خصوص بازی‌های خارج از خانه هم به نمایش بگذارد می‌تواند امید داشته باشد که فاصله پنج امتیازی با پرسپولیس را کمتر کند و کورسی جذاب‌تر با پرسپولیس برای قهرمانی بپا کند.

سرمربی هفته: خوزه مورایس (سپاهان)

جدال سرمربیان پرتغالی دو تیم مطرح لیگ برتر را مورایس برای بار دوم از ساپینتو برد. دیدار سپاهان و استقلال در نیمه نخست درگیرانه و پرموقعیت دنبال شد اما در نیمه دوم این سپاهان بود که به لطف تعویض‌های بهتر مورایس در دقایق پایانی به گل برتری دست یافت تا برنده جدال بزرگ هفته شود. در این دیدار ساپینتو نیز با تغییر تاکتیک و تعویض‌هایی که داشت توانست در مقطعی به بازی بازگردد و حتی شانس برنده شدن را هم داشته باشد اما در نهایت مربی تیم برنده کسی نبود جز خوزه مورایس.

ترین‌های هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال

دروازه‌بان هفته: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

یک کلین شیت دیگر برای علیرضا بیرانوند ارزش سه امتیاز برای پرسپولیس را داشت. ملی پوش با تجربه پرسپولیس مقابل ذوب آهن بارها با خروج‌های به موقع مانع ایجاد خطر برای بازیکنان ذوب آهن شد. با این حال او خوش شانس بود که در دقایق ابتدایی تیر عمودی دروازه به کمک او و تیمش آمد تا از مهمانش عقب نیفتد. در این هفته به غیر از بیرانوند باید به عملکرد خوب پیام نیازمند در بازی با استقلال خصوصاً آن مهار در موقعیت تک به تک با یامگا هم اشاره کرد.

مدافع هفته: گئورگی گولسیانی (پرسپولیس)

مدافع مستحکم پرسپولیس یک روز خوب دیگر را نیز در ترکیب پرسپولیس پشت سر گذاشت. او که حالا هماهنگی خوبی هم با پورعلی‌گنجی و بیرانوند پیدا کرده است مقابل ذوب آهن نیز نمایش بی نقصی داشت و چه روی هوا چه روی زمین در اکثر نبردها مقابل مهاجمان ریزنقش ذوب آهن موفق عمل کرد.

رامین رضاییان دیگر مدافع برتر هفته بود که با پنالتی دقیقه ۹۵ مقابل استقلال موفق شد سه امتیاز ارزشمند برای سپاهان به ارمغان بیاورد.

ترین‌های هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال

هافبک هفته: امید نورافکن (سپاهان)

بهترین بازیکن هفته کسی نبود جز امید نورافکن، بازیکنی که رفته رفته در بازگشت به پست سابق خود یعنی هافبک وسط فرم بهتری پیدا می‌کند. نورافکن مقابل استقلال روز فوق العاده‌ای پشت سر گذاشت، او در نیمه نخست یک بار با ضربه سر تیر افقی دروازه استقلال را لرزاند و سپس در دقایق پایانی نیمه نخست پاس ارسالی‌اش می‌توانست با گلزنی کریمی در موقعیت تک به تک همراه شود اما اینطور نشد. با این حال در دقایق ابتدایی نیمه دوم، سومین فرصت نورافکن با گلی خارق العاده همراه شد، گلی که هرچند چاشنی شانس نیز در آن دخیل بود اما از آن گل‌های تاریخی و کلاسیک جدال سپاهان و استقلال لقب گرفت.

مهاجم هفته: عارف رستمی (مس کرمان)

گل‌های تعیین کننده عارف رستمی تکلیف جدال شش امتیازی قعر جدول را روشن کرد. مس کرمان در روزی که عارف رستمی برای این تیم دو گل به ثمر رساند از سد نفت مسجد سلیمان گذاشت تا حالا با فاصله‌ای سه امتیازی نسبت به منطقه سقوط در رده چهاردهم قرار گیرد. رستمی که در سمت راست خط حمله مس روز درخشانی داشت ابتدا در دقایق آغازین بازی یک ضربه سر چکشی دروازه نفت را باز کرد و سپس در نیمه دوم با فرصت طلبی و استفاده از اشتباه حریف گل دوم را به ثمر رساند تا به عنوان تنها بازیکن دو گله هفته، مهاجم برتر لقب گیرد.

گل هفته: امید نورافکن (سپاهان)

این شلیک ۴۰ متری از امید نورافکن که به عنوان قابی ماندگار در جدال‌های سپاهان و استقلال ثبت می‌شود، به راحتی به عنوان گل برتر هفته لقب گرفت و احتمالاً یکی از کاندیدهای گل برتر فصل خواهد بود.

کد خبر 635576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.