خطرات ابتلا به کووید-۱۹ در دوران بارداری

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که عفونت کووید-۱۹ خطر مرگ‌ومیر زنان در دوران بارداری را هفت برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه جرج واشنگتن به منظور بررسی تاثیر ویروس کرونا بر سلامت زنان باردار، داده‌های بیماران از ۱۲ مطالعه انجام شده در ۱۲ کشور از ایالات متحده را جمع‌آوری کردند؛ این مطالعات بیش از ۱۳ هزار زن باردار را شامل می‌شد. محققان سلامت نوزادان متولد شده را نیز مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زنان باردار مبتلا به کرونا در مقایسه با زنان باردار سالم، هفت برابر بیشتر در معرض مرگ‌ومیر در دوران بارداری یا زایمان قرار داشتند. همچنین این افراد سه برابر بیشتر در بخش ICU بستری شدند، آن‌ها حدود ۱۵ برابر بیشتر به درمان با دستگاه تنفس مصنوعی نیاز داشتند و تقریباً ۲۳ برابر بیشتر با خطر ابتلا به ذات‌الریه ناشی از کرونا روبرو بودند.

به گفته محققان زنان باردار مبتلا به بیماری کووید -۱۹ پنج برابر بیشتر در معرض خطر لخته شدن خون قرار داشتند که می‌تواند باعث بروز درد، تورم یا دیگر عوارض جدی شود. همچنین، نوزادان متولد شده از زنان مبتلا به کرونا تقریباً دو برابر بیشتر در بخش ICU نوزادان بودند و احتمال تولد زودرس آن‌ها نیز بیشتر بود. همانطور که مشخص است نوزادان نارس بیشتر در معرض مشکلات سلامتی مانند تاخیر در رشد شناختی در اوایل کودکی هستند.

نتایج بررسی‌های انجام شده در مجله BMJ منتشر شده است.

کد خبر 635488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.