افزایش قدرت خرید مردم و کاهش تورم؛ مهمترین اولویت‌های بودجه ۱۴۰۲

رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس نخستین اولویت بودجه را رفع مشکلات معیشتی و مسائل اقتصادی دانست و گفت: از بودجه ۱۴۰۲ انتظار می‌رود که نگاه آن در وهله اول به کاهش تورم باشد و بتواند برای مردم ثبات در قیمت‌ها ایجاد کند.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اولویت‌های بودجه ۱۴۰۲ و ضرورت توجه به مسائل فرهنگی و کاهش وابستگی به نفت اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۲ جدا از توجه به سیاست‌های کلی و کلان، باید در وهله اول بتواند مشکلات معیشتی و مسائل اقتصادی را حل کند، بنابراین از این بودجه انتظار می‌رود که نگاه آن در وهله اول به کاهش تورم باشد و بتواند برای مردم ثبات در قیمت‌ها ایجاد کند.

وی ایجاد ثبات در قیمت‌ها برای برقراری آرامش در جامعه را ضروری دانست و افزود: مهم‌ترین اثر بودجه در این بخش باید در نظر گرفته شود البته بودجه کشور در نگاه کلان برنامه یک ساله کشور است که حوزه‌های اشتغال، سرمایه‌گذاری، مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را در بر می‌گیرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس با اشاره به مشکلات بودجه در سال‌های گذشته گفت: در صورتی که دولت ساختار بودجه را مانند گذشته تدوین کرده باشد، به نظر نمی‌رسد که اثربخشی مورد انتظار را ایجاد کند مگر اینکه فکر اساسی برای تغییر ساختار بودجه کرده باشد؛ همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته بر این موضوع تاکید داشتند.

تمدید برنامه ششم برای تنظیم بودجه

وی اظهار امیدواری کرد که بخش مهمی از سیاست‌های برنامه هفتم توسعه نیز در این بودجه در نظر گرفته شود و خاطرنشان کرد: سیاست‌های خوبی در مسائل گوناگون و نگاه جامع به ابعاد مختلفی که نیاز امروز جامعه است در این برنامه مطرح شده است که امیدواریم در بودجه تجلی پیدا کرده باشد و زمینه تحقق اهداف برنامه توسعه نیز فراهم شود.

جوکار درباره تمدید برنامه ششم توسعه تا ارائه برنامه هفتم اظهار کرد: بدون برنامه نمی‌توان کشور را اداره کرد و بودجه نوشت؛ بر این اساس لازم است که برنامه هفتم توسعه تنظیم شود و بر اساس برنامه بودجه شکل بگیرد، به همین دلیل برنامه در حال تمدید است تا در سایه سیاست‌های برنامه‌ای بتوانیم بودجه را تنظیم کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم تدوین و تصویب نشده است، برنامه ششم شش‌ماه یعنی تا شهریور سال آینده تمدید خواهد شد تا بر اساس این برنامه بتوانیم بودجه سال ۱۴۰۲ را تنظیم و تصویب کنیم.

کد خبر 635446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.