شهرداری یزد تاکنون برای جبران خسارت سیل ۷۰ میلیارد تومان هزینه کرده است

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ منزل در نقاط مختلف شهر در اثر سیل تخریب شده است، گفت: شهرداری یزد تاکنون برای جبران خسارت سیل ۷۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزیزالله سیفی عصر امروز شنبه یکم بهمن در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد، با اشاره به اینکه امسال شاهد دو بارندگی بسیار شدید در شهر یزد بوده‌ایم که به وقوع سیل‌های پرخسارتی منجر شد، اظهار کرد: ۶۰۰ واحد مسکونی در این سیل‌ها در شهر یزد تخریب شده که به‌صورت پراکنده بوده است.

وی تصریح کرد: در این سیل‌ها، بیش از ۷۰ درصد آسفالت معابر شهر یزد هم تخریب شد که همچنان فرونشست‌های مربوط به این سیل‌ها ادامه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: در بعضی نقاط شهر یزد هر روز کار در حال انجام است، اما به‌دلیل خسارت بسیار زیادی که زیرساخت‌ها داشتند، هر روز یک مشکل جدید به‌وجود می‌آید و شهرداری مجبور به اقدام برای رفع این مشکلات است.

وی با بیان اینکه شهرداری یزد بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار تاکنون برای جبران خسارت‌های سیل هزینه کرده است، گفت: جبران بخشی از خسارت‌های سیل ازجمله ساخت خانه‌های تخریب‌شده وظیفه شهرداری نیست و باید دستگاه‌های دیگر در این زمینه اقدام کنند.

سیفی ضمن محکوم کردن اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی اظهار کرد: به‌طور قطع شکست اروپا و استکبار جهانی در حوادث اخیری که در کشور ما رخ داد، برایشان قابل تحمل نبوده است.

وی تصریح کرد: غرب گمان می‌کرد انقلاب اسلامی با توطئه‌ای که در چند ماه اخیر رخ داده است فروخواهد پاشید؛ اما پس از آنکه همراهی مردم با نظام و پشتیبانی آن‌ها از ولایت را مشاهده کردند به‌دنبال جبران این شکست برآمدند و با توجه به اقتدار و نقش سپاه پاسداران در موفقیت ایران چنین اقدامی را انجام دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه سپاه یک تشکیلات اداری نیست، گفت: سپاه به معنای بسیج و بسیج هم به معنای مردم است. به همین دلیل همه مردم ایران بسیجی هستند و یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این نهاد افتخارآفرین حفاظت و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی افزود: سپاه پاسداران و بسیج مردمی در طول هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار تاثیرگذار و تعیین‌کننده‌ای در پیروزی و موفقیت ایران ایفا کرده و علاوه بر آن سپاه در عرصه‌های مختلف غیرنظامی به‌ویژه در حوزه محرومیت‌زدایی هم تاثیرگذاری بسیار زیادی داشته است.

سیفی دفاع سپاه از مظلومان عالم را یکی از مسائلی دانست که استکبار جهانی امروز آن را برنمی‌تابد و ادامه داد: به همین جهت همه ملت ایران ضمن محکوم کردن این حرکت قبیح، دفاع و همراهی همه‌جانبه خود از سپاه پاسداران را اعلام می‌کنند.

کد خبر 635445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.