غیبت تحصیلی دانشجویان حاضر در مراسم معنوی اعتکاف مجاز می‌شود

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علمی‌کاربردی استان اصفهان گفت: زمان برگزاری این مراسم معنوی از ۱۵ تا ۱۷ بهمن ماه است و دانشجویان تا هفتم بهمن‌ماه فرصت ثبت‌نام دارند. همچنین برای دانشجویان حاضر در این مراسم معنوی مجاز شدن غیبت‌ها لحاظ خواهد شد، تا مشکلی در ادامه روند تحصیلی خود نداشته باشند.

حسین جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اعتکاف دانشجویی سابقه‌ای چندین‌ساله دارد. پیش از انقلاب اعتکاف به‌صورت فردی برگزار می‌شد و بیشتر افراد از روی سیره و روش پیامبر این اعتکاف را برگزار می‌کردند و درواقع جنبه عمومی نداشت؛ اما پس از انقلاب، با طراحی مساجد جامع و مهیا کردن شرایط، از جمله سحری و افطار، برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری بهتر این جلسات انجام گرفت.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علمی‌کاربردی استان اصفهان گفت: اعتکاف‌ها در سه بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و عمومی برگزار می‌شود. از سوی دیگر، جذابیت این جلسات سبب شده تا بسیاری از دانشجویان که تجربه سال‌های قبل را دارند، مجدداً در این جلسات شرکت کنند.

وی ادامه داد: این خلوت حداقل سه‌روزه تحت عنوان اعتکاف می‌تواند بخشی از نیازهای روحی دانشجویان ما را تامین کند.

جعفریان افزود: در پاسخ به شبهه‌افکنی افرادی که معتقدند این سه روز اعتکاف، فعالان علمی و اقتصادی را از تولید علم و کار باز می‌دارد، باید گفت که آیا انسان ماشین است؟ آیا انسان باید مانند یک ماشین دائماً کار تحویل بدهد؟ از ماشین هرچه بیشتر بتوان کار گرفت، بهتر است! اصل اعتکاف، تفکر شخصی و خلوت کردن انسان‌ها با خود است؛ تلاش شده که زمان افراد بیشتر به این امر برسد و در کنار این برنامه‌ها سخنرانی‌ها و حلقه‌های معرفت را جهت معرفت‌افزایی درنظر گرفته‌ایم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علمی‌کاربردی استان اصفهان تصریح کرد: به دلیل نبود امکانات کافی در دانشگاه علمی‌کاربردی اصفهان، این جلسه در مصلی الغدیر دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مبلغی که توسط دانشگاه اصفهان برای اعتکاف دانشجویی درنظر گرفته شده بود، حدود ۴۰۰ هزار تومان را شامل می‌شد، اما با رایزنی‌های دانشگاه علمی‌کاربردی بنا شد دانشجویان علمی‌کاربردی مبلغ ۱۵۰ هزار تومان را پرداخت و دفتر نهاد رهبری مبلغ باقی‌مانده را پرداخت کند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علمی‌کاربردی استان اصفهان گفت: زمان برگزاری این مراسم معنوی از ۱۵ تا ۱۷ بهمن ماه است و دانشجویان تا هفتم بهمن‌ماه فرصت ثبت‌نام دارند. همچنین برای دانشجویان حاضر در این مراسم معنوی، مجاز شدن غیبت‌ها لحاظ خواهد شد، تا مشکلی در ادامه روند تحصیلی خود نداشته باشند.

کد خبر 635402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.