چگونه پروفیل UPVC را رنگ آمیزی کنیم

پروفیل های یو پی وی سی به شکل سفید رنگ به عرضه می رسند که با گذشت زمان دچار تغییر رنگ و زرد شدگی می شوند. برای رنگ آمیزی مجدد پروفیل ها  همچنین برای تغییر رنگ کلی پروفیل های کارخانه ای از رنگ های مخصوص UPVC  استفاده می شد.

آیا می توان پروفیل های UPVC را رنگ آمیزی کرد ؟

بله . ماهیت اصلی پروفیل سفید رنگ است . بعد از فرایند تولید کامل پروفیل ها امکان رنگ آمیزی وجود دارد . برای رنگ آمیزی پروفیل های UPVC از پوشش های مخصوص و مقاوم استفاده میشود که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم .

آیا پروفیل های UPVC به شکل رنگی تولید می شوند ؟

خیر. برای تغییر رنگ پروفیل ها در مرحله تولید , باید به آنها رنگدانه اضافه شود .رنگانه هایی که به مواد اولیه تولید پروفیل اضافه می شوند خواص پروفیل را تحت تاثیر قرار می دهند .برای مثال اتصالات پروفیل را با مشکل مواجه می کنند و یا شکنندگی آنها را افزایش می دهند .

رنگ آمیزی پروفیل

یکی از رو های رایج برای تغییر رنگ پروفیل های سفید و یا زرد شده , رنگ آمیزی پروفیل هاست . با پوشش مناسب و مخصوص می توان نیست به رنگ آمیزی پروفیل ها اقدام کرد .

مزایای رنگ آمیزی پروفیل UPVC

  • زیبایی بیشتر پروفیل و تاثیر در زیبایی سازه
  • مقاومت بیشتر پروفیل ها
  • عدم زرد شدگی پروفیل بعد از رنگ آمیزی
  • عایق رطوبتی
  • ایجاد یک لایه محافظ برای پروفیل

رنگ پروفیل بهتر است یا لمینت ؟

استفاده ز لمینت های طرح چوب راه دیگر برای پوشش دهی پروفیل های سفید رنگ است . لمینت پی وی سی نیز مزایایی دارد اما مقاومت مکانیکی پایین آنها برتریشان نسبت به رنگ مخصوص پروفیل را کمتر می کند .

نحوه ی رنگ آمیزی پروفیل یو پی وی سی

روش رنگ آمیزی پروفیل UPVC به نوع پروفیل و محیط آن بستگی دارد و پروفیل های نصب شده به روش متفاوت و دقت بیشتری برای رنگ آمیزی نیاز دارند و بهترین زمان برای رنگ آمیزی پروفیل ها پیش از نصب آنهاست .

از چه پوشش هایی برای رنگ آمیزی پروفیل می توان استفاده کرد ؟

رنگ های متنوعی برای پوششش دهی پروفیل عرضه می شود . لازم است توجه کنید که به PVC تنها رنگ مخصوص خودش باند می شوند و رنگ های پایه آب یا خودرو با گذشت زمان پوسته می شوند .

رنگ مخصوص پروفیل درب و پنجره UPVC چه ویژگی هایی دارد؟

رنگی که برای پروفیل استفاده می شود باید چسبندگی کافی با سطح پروفیل داشته باشد . پروفیل های درب و همچنین پنجره در معرض عواملی چون نور خورشید , غبار و آلودگی , باران و... قرار می گیرند . لذا به رنگ هایی با مقاومت بسیار بالا برای پوشش دهی نیاز دارند .

بهترین پوشش برای رنگ آمیزی پروفیل UPVC

رنگ یو پی وی سی زبرا . بهترین پوشش برای پروفیل های درب و پنجره یو پی وی سی می باشد . رنگ زبرا تمامی ویژگی لازم برای پوشش دهی انواع پروفیل را دارا می باشد و یکی از با کیفیت ترین رنگ های مخصوص پروفیل است.

رنگ مخصوص پروفیل درب و پنجره ZEBRA UPVC

پایه رنگ پروفیل ZEBRA متیل استات است . بعد از اعمال روی پروفیل روی آن آب می شوند و کاملا به سطح پروفیل می چسبد . در برابر رطوبت و باران کاملا مقاوم بوده و در شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم بوده و پوسته نمی شود .

چگونه پروفیل UPVC را رنگ آمیزی کنیم

مراحل رنگ آمیزی پروفیل با رنگ زبرا

رنگ زبرا یک محصول دو جزئی است . اجرای آن شامل چند مرحله ساده است . که شامل زیرسازی , آماده سازی رنگ و اجرا می شود . در ادامه به بررسی کامل مراحل اجرای رنگ مخصوص زبرا می پردازیم .

آماده سازی پروفیل ها

زیرسازی پروفیل ها تاثیر زیادی در کیفیت رنگ دارد . سطح پروفیل پیش از رنگ آمیزی باید کاملا تمیز و عاری از غبار و آلودگی یا رنگ قدیمی باشد . برای آماده سازی سطح از یک دستمال آغشته به تینر استفاده کنید و تمامی سطح پروفیل رابه خوبی تمیز کنید .

آماده سازی رنگ

پوشش های زبرا شامل دو جزء می باشد که باید با نسبت مشخص با یکدیگر ترکیب شوند. دو جزء( Part A . Part B ) را به خوبی با نسبت مساوی باهم میکس کنید . اجازه دهید 15 دقیقه باقی بماند . رنگ آماده اجراست.

اجرای محصول

برای اجرای رنگ از می توانید از پیستوله های 3/0 یا 5/0 و همچنین سایه پاش استفاده کنید . در صورت نیاز به رقیق سازی رنگ از حلال مخصوص موجود در پک رنگی ( حلال متیل استات ) استفاده کنید .برای دریافت نتیجه بهتر حتما قبل از اجرا با کاشناسان مجموعه کمک بگیرید .

مزیت رنگ پی وی سی زبرا با سایر پوشش ها

تفاوت اصلی پوشش های زبرا با سایر رنگ های مخصوص پرفیل در ماهیت آن است . رنگ های زبرا بر خلاف سایر رنگ های موجود پایه آب نیستند . همین امر در میزان کیفیت و ماندگاری بیشتر رنگ در شرایط جوی مختلف می شود .

چگونه پروفیل UPVC را رنگ آمیزی کنیم

ویژگی های رنگ زبرا یو پی وی سی

  • باندینگ و چسبندگی بالا روی سطح پروفیل
  • سهولت در اجرا
  • ماندگاری بالا
  • مقاوم در برابر خراش و سایش
  • عدم ایجاد پوسته در پوشش
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید
  • مقاوم در بابر باران های اسیدی
  • مقاوم در شرایط مختلف آب و هوایی
  • تنوع رنگی

تنوع رنگی پوشش های زبرا UPVC

رال رنگی پوشش های UPVC زبرا بسیار متنوع است . رال رنگی شامل رنگ های پر فروش ( مشکی مات و شکلاتی ) کد های متالیکی و براق و بیش از 1000 رنگ کامپیوتری است .

انتخاب کد رنگ مناسب برای پروفیل ها

انتخاب کد رنگی مناسب به معماری پروژه بستگی دارد . یکی از رایج ترین و محبوب ترین کد ها برای رنگ میزی پروفیل ها رنگ مشکی مات است . این پوشش حالت مخملی دارد و تمامی ناقص پروفیل ( زرد شدگی , خوردگی و... ) را برطرف می کند .

کد خبر 635364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.