سرانه فضای آموزشی به ۵.۳ درصد رسیده است

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه باعث رشد در کشور شده است، گفت: سرانه فضای آموزشی دانش‌آموزان از ۱.۵ درصد در زمان پیش از انقلاب به ۵.۳ درصد رسیده است.

به گزارش ایمنا، یوسف نوری امروز _شنبه، یکم بهمن‌ماه _ در دیدار با وزرای آموزش، خانواده و جوانان جمهوری نیکاراگوئه، اظهار کرد: در مبارزه با استکبار جهانی اهداف مشترک داریم و بر اساس توصیه‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و رئیس‌جمهور، همکاری مشترکی با کشورهای مقاومت خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه باعث رشد در کشور شده است، ادامه داد: سرانه فضای آموزشی دانش‌آموزان از یک و نیم در زمان پیش از انقلاب به پنج و سه دهم رسیده است.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: دانش‌آموزان ایران در جهان و المپیادها رتبه برتر را دارند و امسال ۲۰ مدال طلا در عرصه بین‌المللی کسب کردند.

وی درباره اقدامات کشور نیکاراگوئه در این حوزه، گفت: این کشور با توجه به جوانی جمعیت، وزیر جوانان و خانواده دارد و اینکه تحول در آموزش‌وپرورش را شروع کرده‌اند، جای خوشحالی دارد.

نوری افزود: چهار درصد تولید ناخالصی داخلی در این کشور به این موضوعات اختصاص داده شده و برنامه درسی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، تقویت مهارت‌های زندگی مانند آشپزی، اجرایی کردن آموزش در دوره ابتدایی و موضوع رسیدگی به ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه در کشور ما نهضت سوادآموزی به فرمان امام‌خمینی(ره) ایجاد شد و کارنامه موفقی در سوادآموزی سن ۱۰ تا ۴۹ سال داریم، خاطرنشان کرد: اکنون در موضوع ریشه‌کنی بی‌سوادی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال به ۹۷درصد رسیده‌ایم.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: می‌دانیم که در نیکاراگوئه آموزش سیار الکترونیکی در مدارس در دوران کرونا داشته‌اند که در این راستا ما نیز شبکه یادگیری قدرتمندی با موتور جست‌وجوی دانش‌آموزان داریم که این تجارب را می‌توانیم به یکدیگر انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه اکنون در بخشی از مدارس ما به دلیل آلودگی هوا، آموزش غیرحضوری است، اضافه کرد: ۲.۵ میلیون نفر از دانش‌آموزان در شرایط آموزش غیرحضوری در شبکه دانش‌آموزی شاد آموزش می‌بینند.

نوری افزود: انجمن اولیا و مربیان خیّران ظرفیت‌های مناسب دیگری است که می‌توان در بهبود وضعیت دانش‌آموزان از آن استفاده کرد، امیدوارم همکاری خوبی داشته باشیم و در راستای تفاهم‌نامه قدم‌های مناسبی برداریم.

منبع: ایرنا

کد خبر 635342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.