چه کشورهایی در کشاورزی بهترین عملکرد را دارند؟

بهترین کشورهای جهان در صنعت کشاورزی شامل اسپانیا، بلژیک، ایتالیا، استرالیا، کانادا، انگلستان، آلمان، هلند، فرانسه و آمریکا می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، صنعت کشاورزی به‌عنوان ستون اصلی اقتصاد هر کشور محسوب می‌شود که بدون آن دچار رکود می‌شود، همچنین کشاورزی یک صنعت تولید شغل است و درآمد میلیون‌ها نفر از افراد یک کشور را تأمین می‌کند. بنابراین کشورهایی که بیشترین زمین‌های کشاورزی و خاک قابل کشت دارند، اقتصاد قوی‌تری دارند و از صادرات محصولات، سود فراوانی کسب می‌کنند. این کشورها، اغلب سرمایه‌گذاری بالایی در بخش کشاورزی کرده و توانسته‌اند خود را در فهرست برترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی قرار دهند. در ادامه شما را با بهترین کشورهای جهان در صنعت کشاورزی آشنا می‌کنیم.

اسپانیا

اسپانیا یکی از بزرگ‌ترین کشورهای قاره اروپا به‌شمار می‌رود که دارای ۱۳.۹ میلیون هکتار اراضی با چمنزارها و مراتع دائمی است. این کشور با پنج میلیون هکتار کشت اضافی، مابقی جنگل‌ها و مناطق صنعتی را نیز به خود اختصاص داده است. بیشترین محصولات کشاورزی اسپانیا شامل مرکبات، روغن زیتون، غلات و سبزی‌ها می‌شود. همچنین اسپانیا به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده پرتقال در جهان مشهور است.

چه کشورهایی در کشاورزی بهترین عملکرد را دارند؟

بلژیک

صنعت کشاورزی بلژیک پس از توسعه اخیر فناوری‌ها و تحقیقات علمی برای محصولات زراعی شکوفا شد. بخش کشاورزی این کشور به تولید محصولات زراعی و دامی تقسیم می‌شود. زمین‌های غنی از مواد معدنی بلژیک برای تولید سیب‌زمینی با کیفیت، چغندر قند، ذرت، گندم، جو، سبزی‌های مختلف و میوه‌ها بسیار مناسب است. به‌دلیل رونق صنعت کشاورزی تقریباً ۳۵ درصد از مزارع این کشور برای تولید محصولات زراعی استفاده می‌شود.

ایتالیا

بیش از ۳۷.۱ درصد از کل مساحت ۲۹.۴ میلیون هکتاری ایتالیا زیر کشت است و صنعت کشاورزی پنج درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می‌دهد. تعدادی از مزارع خصوصی در ایتالیا وجود دارد که در بخش کشاورزی تسلط کامل دارند، اما تلاش‌های اخیر دولت به‌شدت میزان تولید را افزایش داده است، به‌طوری که ایتالیا جایگاه هشتم بهترین کشورهای جهان در صنعت کشاورزی را از آن خود کرده است.

چه کشورهایی در کشاورزی بهترین عملکرد را دارند؟

استرالیا

اقتصاد استرالیا بر تولید عمده پشم از طریق دام‌های این کشور متکی است. این کشور نه‌تنها پشم باکیفیت تولید می‌کند، بلکه گوشت کافی نیز برای صادرات به کشورهای دیگر دارد. همچنین استرالیا در تولید محصولات زراعی شامل غلات، میوه‌ها و سبزی‌ها رشد زیادی داشته است.

کانادا

صنعت کشاورزی در این کشور با طیف وسیعی از شیوه‌های کشت که شامل پراکندگی مزارع گندم و تولید محصول در دره اوکاناگان (valley of Okanagan) می‌شود، پیشرفت چشمگیری داشته است. از این‌رو کانادا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در جهان محسوب می‌شود.

انگلستان

از کل اراضی انگلستان تقریباً شش درصد آن برای زراعت استفاده می‌شود که بیانگر رشد گسترده کشاورزی در کشوری است که در حال حاضر بیش از ۴۶ هزار نفر در این صنعت مشغول کار هستند. در مجموع می‌توان گفت که بخش کشاورزی حدود ۹.۹ میلیارد پوند به اقتصاد و تولید ناخالص داخلی انگلستان کمک می‌کند.

چه کشورهایی در کشاورزی بهترین عملکرد را دارند؟

آلمان

اگرچه کشاورزی، بخش کوچکی از اقتصاد آلمان را تشکیل می‌دهد، اما این کشور تولیدات خود را به‌میزان قابل توجهی افزایش داده و حدود دو درصد از سهم خود را به تولید ناخالص داخلی اضافه کرده است. این کشور به‌دلیل تولید غلات و سیب‌زمینی با کیفیت شهرت دارد و محصولات آن نه‌تنها در مناطق مختلف آلمان استفاده می‌شود، بلکه به بسیاری از کشورهای جهان نیز صادر می‌شود.

هلند

هلند به دلیل اراضی زیادی که برای کشت دارد و محصولاتی که هر سال به‌میزان بسیار بالا تولید می‌کند، به عنوان سومین کشور جهان شناخته می‌شود که در صنعت کشاورزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این کشور دارای محصولات کشاورزی چند ساله است و در مزارع آن از تجهیزات مکانیکی پیشرفته استفاده می‌شود. تقریباً ۲۷ درصد از زمین‌های هلند به کشت فصلی و دائمی محصولات اختصاص یافته است و مراتع طبیعی نیز حدود ۵۴ درصد از کل سهم این کشور را تشکیل می‌دهد.

چه کشورهایی در کشاورزی بهترین عملکرد را دارند؟

فرانسه

سال‌های زیادی است که فرانسه به‌عنوان مرکز کشاورزی اروپا شناخته می‌شود و نقش اصلی در اقتصاد کل منطقه دارد. این کشور نه‌تنها در قاره اروپا بلکه در کل جهان در صنعت کشاورزی، پیشرو است. حدود ۷۳۰ هزار مزرعه در فرانسه وجود دارد که مساحت وسیعی از زمین‌ها را پوشش می‌دهند. همچنین حدود هفت درصد از نیروی کار این کشور در بخش‌های مختلف کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری مشغول کار هستند. انقلاب کشاورزی در فرانسه پس از سال ۱۳۸۰ میلادی به وجود آمد. در این زمان بسیاری از کارشناسان به صنعت کشاورزی روی آوردند و کیفیت تولید محصولات را بهبود بخشیدند.

آمریکا

آمریکا بزرگ‌ترین صادرکننده مواد غذایی محسوب می‌شود و توسعه‌یافته‌ترین و کارآمدترین صنعت کشاورزی را در بین کشورهای جهان به خود اختصاص می‌دهد. دولت آمریکا، جدیدترین تکنیک‌های اصلاح بذر و فرآیند هیبریداسیون را برای دستیابی به بهترین کیفیت محصولات ارائه کرده است. طبق آخرین سرشماری، این کشور حدود ۲.۲ میلیون مزرعه دارد که حدود ۹۲۲ میلیون هکتار زمین را پوشش می‌دهد.

چه کشورهایی در کشاورزی بهترین عملکرد را دارند؟

کد خبر 635191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    2 0
    سلام، امار ارقام خیلی اشتباه هست تو این نوشته. مثلا، امریکا کلا ۹.۸ میلیون کیلومتر مربع (۹۸۰ میلیون هکتار) مساحتش هست، چجوری ۹۲۲ هکتارش شده کشاورزی!