گران ترین ستاره فوتبال جهان را بشناسید!

در بسته خبری این هفته ورزش ایران و جهان خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است

* تیم وزنه برداری جوانان استان مازندران با کسب ۶۶۵ امتیاز جام طلایی بهترین تیم در این دوره از مسابقات قهرمانی جوانان کشور را به دست آورد.

* با اعلام فدراسیون کوهنوردی، در جریان مسابقات یخنوردی جام جهانی که در چونگ‌سونگ کره جنوبی درحال برگزاری است، محسن بهشتی یخ نورد ایرانی به مدال طلا و عنوان قهرمانی ماده سرعت دست یافت. در این ماده ورزشکاران رومانی و مغولستان به مدال‌های نقره و برنز دست یافتند. محسن بهشتی با مجموع زمان ۱۱.۵۳ بر روی دو مسیر (مسیر یک ۵.۸۴ - مسیر دو ۵.۶۹) در مرحله نیمه‌نهایی بهترین رکورد ادوار جام‌های جهانی یخنوردی را به ثبت رساند.

* بنابراعلام فدراسیون فوتبال، با حکم مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، فروزان سلیمانی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان منصوب شد. تیم ملی فوتسال زنان ایران برای حضور در رقابت‌های کافا ۲۰۲۳ باید آماده شود، مسابقاتی که از پنجم تا یازدهم بهمن‌ماه به میزبانی تاشکند ازبکستان قرار است برگزار شود.

* دیدار تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید برای تعیین قهرمان سوپرکاپ اسپانیا برگزار شد. گفتنی است طبق توافق قبلی قهرمان این بازی‌ها تا سال ۲۰۲۹ با برگزاری بازی در کشور عربستان مشخص می‌شوند. در نهایت شاگردان ژاوی با برتری سه بر یک قهرمان شدند.

* پس از قهرمانی تیم سپاهان در بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی‌فرنگی ایران، با پیشنهاد فدراسیون کشتی و اعلام آمادگی باشگاه سپاهان، هشتمین دوره مسابقات کشتی‌فرنگی جام باشگاه‌های جهان (لیگ جهانی) به میزبانی باشگاه سپاهان در اصفهان برگزار خواهد شد.

* روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی اعلام کرد که مالکان لیورپول به دنبال فروش کل باشگاه هستند و انتظار می‌رود تا یک ماه آینده پیشنهاداتی به این تیم برسد.

* میثم مجیدی بازیکن تیم فوتبل آلومینیوم در جریان دیدار برابر گل‌گهر در ۳۶ سالگی برای آخرین مرتبه در مستطیل سبز به عنوان بازیکن حرفه‌ای دیده شد و در دقیقه ۲۰ مسابقه چهار گوشه زمین را بوسید و از فوتبال خداحافظی کرد.

به نقل از اسپورت، تیم ملی فوتبال عراق به نیمه نهایی جام کشورهای عربی حوزه خلیج فارس راه یافته است و در این مرحله به مصاف قطر رفته است. یکی از اتوبوس‌هایی که هواداران عراقی را به ورزشگاه محل برگزاری بازی می‌برد دچار تصادف شدید شد. در نتیجه این حادثه خونین تاکنون ۱۵ نفر کشته شده‌اند و ۱۱ نفر هم در بیمارستان بستری شده‌اند.

* مسعود شجاعی کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با عقد قراردادی به هوادار پیوست تا بار دیگر در تیمی که ساکت الهامی هدایت آن را برعهده دارد، بازی کند.

* مسابقات هاکی روی یخ اسلامی از بیست و چهارم دی به میزبانی تاتارستان روسیه آغاز شد. تیم ملی هاکی روی یخ مردان کشورمان در آخرین دیدار خود به مصاف نماینده میزبان رفت و در نهایت با نتیجه ۷ در ۳ مسابقه را انجام داد. بدین ترتیب در پایان اولین دوره مسابقات هاکی روی یخ اسلامی، تیم مردان کشورمان پس از تیم امارات و با تفاضل گل بهتر نسبت به عمان و میزبان به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. تیم ملی دختران کشورمان نیز علیرغم شایستگی‌های فراوان در ضربات پنالتی مغلوب تیم میزبان شد و به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد.

بیست و یک کشور آسیایی جهت شرکت در بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا ثبت‌نام کردند، بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا از تاریخ بیست و هفتم مرداد ماه تا چهارم شهریور در سالن دوازده هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار خواهد شد.

* فدراسیون جهانی تنیس روی میز رنکینگ جدید بازیکنان را اعلام کرد. بر اساس این رنکینگ، نیما عالمیان توانست صعود قابل توجهی داشته باشد. او پیش از این با ۴۰ پله سقوط به رده ۱۹۹ رنکینگ جهان آمده بود، اما اکنون با ۴۴ پله صعود، در رده ۱۵۵ رنکینگ جهان قرار گرفت.

* مؤسسه «مرکز بین‌المللی برای پژوهش‌های ورزشی» فهرست ۱۰ بازیکن باارزش سال ۲۰۲۳ را معرفی کرد که اغلب آن‌ها را ستارگان جوان تشکیل می‌دهد. «جود بلینگهام» ستاره ۱۹ ساله تیم ملی انگلیس و باشگاه دورتموند با ۲۰۸ میلیون یورو در صدر این فهرست قرار دارد. «فیل فودن» هافبک- مهاجم منچسترسیتی نیز با ارزش ۲۰۰ میلیون یورو پس از هم‌وطن خود قرار گرفته

* سجاد مردانی سرگروه تیم ملی تکواندو که در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ مکزیک موفق به کسب مدال برنز شده بود، در جریان تمرینات تیم ملی از ناحیه رباط صلیبی دچار آسیب دیدگی شد. دکتر رازی با بررسی MRI بخش آسیب دیده، ششم بهمن ماه را جهت عمل جراحی در بیمارستان آتیه تهران تعیین کرد. بر اساس نظر پزشک معالج، مردانی حداکثر شش ماه از تمرینات تیم ملی دور خواهد ماند.

* سید حمید سجادی طی حکمی مهدی محمد نبی را به عنوان مشاور خود در «امور ورزشی» منصوب کرد.

* قرعه کشی جام ملت‌های فوتبال ساحلی آسیا برگزار شد و حریفان ایران مشخص شدند. تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در گروه B این رقابت با تیم‌های امارات، مالزی و ازبکستان هم‌گروه است. این مسابقات از تاریخ شانزدهم تا بیست و ششم مارس (بیست و پنجم اسفند تا ششم فروردین) در پاتایا تایلند برگزار خواهد شد.

* یان سومر با قراردادی ۲.۵ ساله به بایرن‌مونیخ پیوست. بایرن مونیخ در ادامه فصل نمی‌تواند از مانوئل نویر به خاطر آسیب دیدگی استفاده کند. نویر کل فصل را از دست داده است و بایرن‌مونیخ مدت‌هاست که به دنبال جایگزینی شایسته برای نویر است و در نهایت با سنگربان سوئیسی به توافق نهایی دست پیدا کرد.

کد خبر 635099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.