احضار سفیر کره جنوبی به وزارت امور خارجه

سفیر کره جنوبی در پی اظهارات مداخله‌جویانه رئیس‌جمهور این کشور در امارات، به وزارت امور خارجه احضار شد و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران توسط معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه به وی ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا، رضا نجفی، معاون حقوقی وزیر امور خارجه، در این دیدار با تشریح روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران با بیشتر کشورهای حوزه خلیج فارس، اظهارات رئیس‌جمهور کره را دخالت در این روابط دوستانه و موجب تضعیف صلح و ثبات در منطقه دانست.

وی خواهان توضیح فوری مقامات کره‌ای درباره این اظهارات شد و بر ضرورت اصلاح فوری این رویکرد تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری رویکرد غیردوستانه کره جنوبی ازجمله بلوکه کردن منابع بانکی ملت ایران خاطرنشان کرد: اقدام نکردن موثر کره برای حل مشکلات روابط، موجب بازنگری طرف ایرانی در روابط دو کشور خواهد شد.

نجفی اظهارات اخیر رئیس‌جمهور کره جنوبی درباره امکان ساخت سلاح هسته‌ای را مغایر با پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای دانست و خواهان توضیح طرف کره‌ای در این زمینه شد.

سفیر کره نیز با ارائه توضیحات برخی مقامات کره‌ای درباره اظهارات رئیس‌جمهور کره، تاکید کرد: این اظهارات ارتباطی با روابط ایران، امارات یا کره جنوبی ندارد، اما مواضع و انتظارات جمهوری اسلامی ایران را به دولت متبوع خود منعکس می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 634820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.