حضور ۶ اثر از اصفهان در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

مدیر دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان گفت: شش اثر نمایشی از این استان در چهل‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود، حضور و اجرا خواهند داشت.

علی دادفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اصفهان و هنرمندان هنرهای نمایشی این شهر و استان، حضور پررنگی در چهل‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امسال خواهند داشت.

وی افزود: یک اثر رادیویی به نام «اسپویلر» به کارگردانی محمد رادمهر در بخش رادیوتئاتر، دو اثر خیابانی به نام «کارت قرمز برای بازیکن خارجی» به کارگردانی پویا امامی، «مترسان» به کارگردانی رضا شمس همچنین سه کار صحنه‌ای با عنوان «خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرد» و «مضحکه عجایب‌المخلوقات» به کارگردانی رضا کیانی پنج اثر حاضر در این جشنواره هستند.

مدیر دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان افزود: اثری با عنوان «در سوگ شب هزارویکم شهرزاد» به کارگردانی پویان عطایی نیز ششمین اثر تئاتری از اصفهان است که به جشنواره تئاتر فجر امسال راه یافته است.

وی تصریح کرد: دو کار صحنه‌ای نخست، در بخش مسابقه و اثر نمایشی پویان عطایی در بخش بین‌الملل حضور خواهد داشت.

دادفر با بیان اینکه نمایش «خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرد» برگزیده جشنواره منطقه‌ای که هفته گذشته در شیراز برگزار شد، بوده است، اظهار کرد: نمایش «مضحکه عجایب المخلوقات» نیز مستقیم وارد رویداد فجر شد، همچنین نمایش «شب هزارویکم شهرزاد» در بخش بین‌الملل اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان مستقر در تالار هنر این کلان‌شهر، در حد توان و بضاعت خود از هنرمندان فعال و برگزیده حاضر در جشنواره تئاتر فجر حمایت خواهد کرد.

به گفته دادفر، بخش رادیوتئاترهای جشنواره فجر آغاز شده است اما رقابت تئاتر صحنه‌ای از یکم بهمن‌ماه آغاز خواهد شد و یازدهم بهمن اختتامیه جشنواره تئاتر فجر را شاهد خواهیم بود.

مدیر دفتر تحصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: اصفهانی‌ها در ادوار مختلف رویداد بین‌المللی تئاتر فجر حضور فعال و موفقی داشته‌اند. سال گذشته اثر هادی کیانی پرعنوانترین نمایش حاضر در جشنواره تئاتر بود. پیش از آن نیز بهشت حکیم‌الله و آثار دیگری نیز موفق ظاهر شدند.

وی اظهار کرد: از برخی آثار نمایشی اشاره شده در زمان تولید حمایت شد و شماری دیگر در تالار هنر اجرا داشتند و برخی از این آثار قرار است در آینده در تالار هنر اجرا شوند.

دادفر گفت: از آثاری که در جشنواره فجر حضور می‌یابند و موفق عمل می‌کنند، در حد توان، حمایت مالی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان در خدمت همه هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی است و برای ارتقای این هنرها از همه امکانات و ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند.

به گزارش ایمنا، بخش صحنه‌ای چهل‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر روز شنبه، یکم بهمن‌ماه، آغاز به کار می‌کند.

کد خبر 634775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.