ناگفته‌های کارگردان «خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرند» درباره جشنواره تئاتر فجر

کارگردان و برگزیده در جشنواره تئاتر فجر از استان اصفهان با بیان اینکه مدت هفت سال بود که جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر به صورت حضوری برگزار نشده بود، گفت: اجرای جشنواره به صورت ارسال فیلم اشتباه بود، چرا که تئاتر باید به صورت زنده اجرا شود.

احسان جانمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نمایش «خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرند»، برگزیده دوم جشنواره تئاتر استان اصفهان است که در بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه چهار در استان فارس و شهر شیراز حضور دارد.

وی افزود: روند کار و انتخاب آثار به این شکل است که گروه‌های نمایشی برگزیده ابتدا در جشنواره استانی تئاتر شرکت می‌کنند و سپس گروه‌های برگزیده به جشنواره منطقه‌ای اعزام می‌شوند و برترین‌های این رویداد، به جشنواره بین‌المللی فجر راه می‌یابند.

کارگردان و برگزیده جشنواره تئاتر فجر منطقه چهار در استان فارس خاطرنشان کرد: گروه تئاتر کاوش استان اصفهان در این جشنواره توانست با گرفتن شش جایزه در بخش‌های مختلف بدرخشد و افتخار کسب کند.

وی با بیان اینکه در مرحله بیست‌وهفتم جشنواره منطقه‌ای در شیراز ۱۰ اثر تئاتر از هشت استان کشور حضور داشتند، تصریح کرد: نمایش خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرد، صدودهمین اثر گروه تئاتر «کاوش» استان اصفهان بود.

جانمی ادامه داد: مدت هفت سال بود که جشنواره تئاتر منطقه‌ای به صورت حضوری برگزار نشده بود و هنرمندان این عرصه و گروه‌های تئاتر به روش ارسال فیلم در رویداد شرکت می‌کردند و رقابت داشتند.

وی با اشاره به اینکه اجرای جشنواره به صورت ارسال فیلم اشتباه بود، چرا که تئاتر باید به صورت زنده اجرا شود اظهار کرد: جشنواره منطقه‌ای در شیراز به خوبی برگزار شد. طی این رویداد باگروه‌ها و هنرمندان دیگر آشنا شدیم و ارتباطات و نشست‌های خوبی برگزار کردیم. همچنین جلسات نقد و بررسی برگزار شد که با حضور داوران مطرح کشور، رقابت سخت و تنگاتنگ بود.

این کارگردان اصفهانی خاطرنشان کرد: توانستیم با یک کار گروهی و اجرای خوب مورد استقبال تماشاگران شیراز و سایر استان‌ها قرار بگیریم. در اختتامیه جشنواره و در بخش‌های کارگردانی، بازیگری، طراحی لباس و نویسندگی جوایزی را کسب کردیم و به جشنواره تئاتر فجر راه یافتیم.

وی تاکید کرد: تنها مزیت ارسال فیلم در هفت دوره‌ای که جشنواره به صورت غیرحضوی برگزار شد، این بود که سختی مسیر و رفت و آمد حذف شده بود اما تئاتر باید زنده و پویا باشد و لذت آن به اجرای زنده است. برگزاری حضوری اتفاق خوبی بود که پس از هفت سال شاهد آن بودیم.

جانمی تصریح کرد: گروه ۲۲ نفره تئاتر کاوش از استان اصفهان، ۱۵ دوره در جشنواره تئاتر منطقه‌ای و ۹ دوره در جشنواره تئاتر فجر حضور داشته است. همچنین این گروه هنری ۲۱ دوره حضور در جشنواره تئاتر استان اصفهان را در کارنامه دارد و تنها نماینده بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر از اصفهان است.

وی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی استان اصفهان خواست با حمایت‌های خود از تئاتر زمینه اجراهای بهتر و کسب موفقیت‌های بیشتر هنری در این عرصه را برای هنرمندان تئاتر فراهم کنند.

مائده وحید، ویدا موسوی، مهتاب کاظمی، امین پناهی، رضا توکلی، آیدا کلثومی، فریماه خلیلی، منصوره سلطانی، نگین صرامی، مائده ابراهیمی‌فخاری، نیلوفر قائم‌مقام، الهه عسکری، مهنوش امیری و حبیب‌الله خدادادی‌موسیری بازیگران این نمایش هستند.

به گزارش ایمنا، بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور از پنجشنبه، بیست‌ودوم دی‌ماه تا یکشنبه، بیست‌وپنجم دی‌ماه به میزبانی شیراز برگزار شد.

«ساختمان رز» از کرمان، «خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرند» از اصفهان و «فنجان در طوفان چای» از قم، سه اثر منتخب جشنواره سراسری تئاتر فجر امسال معرفی شدند.

کد خبر 634449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.