از ارائه تسهیلات ویژه برای خرید فرش دستباف تا برگزاری نمایشگاه مجازی سه ماه

بیست‌وپنجمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان در حالی قرار است از پنجم تا دهم بهمن‌ماه در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های اصفهان برگزار شود که رویدادمحوری و ارائه تسهیلات خرید فرش دستباف، از ویژگی‌های ممتاز این دوره است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا طحانیان امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم دی‌ماه_ در نشست خبری بیست‌وپنجمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان، اظهار کرد: امید است برگزاری این نمایشگاه در صنعت فرش که فراگیر بوده و عموم جامعه آن را به عنوان فرهنگ و روح زندگی پذیرفته‌اند، تأثیرگذار باشد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری این نمایشگاه بیش از شش ماه طول کشید؛ به دنبال آن بودیم که این نمایشگاه درخور این هنر صنعت باشد. بیش از ۱۱ استان در فضای نمایشگاهی بیش از شش هزار متر حضور دارند. همچنین نمایشگاه مجازی فرش دستباف به مدت سه ماه دائم خواهد بود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: سعی کردیم نمایشگاه را به سمت رویداد محوری ببریم. این رویدادها در راستای فرهنگ‌سازی برگزار می‌شود. به‌رغم مشکلاتی که با کاهش صادرات فرش دستباف به وجود آمده، باید توجه داشت جایگاه فرش دستباف در بین مردم نیز کاهش یافته است. بنابراین نیازمند آشتی دادن مردم با هنر فرش دستباف هستیم.

طحانیان افزود: این نمایشگاه، ویترینی برای صنعت فرش کشور بوده و امید است بتواند ارتباط بین تولیدکننده و خریدار را بهبود دهد. این نمایشگاه به مدت شش روز از پنجم تا دهم بهمن‌ماه و با بیش از شش رویداد جانبی در نمایشگاه و همزمان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه مجازی برای ارتباطات بین‌الملل می‌تواند مؤثر باشد. برای گروه‌های تجاری از روسیه و بلاروس، همچنین کنسولگری‌های مختلف اطلاع‌رسانی لازم برای این نمایشگاه انجام شده است.

از رویدادمحوری در برگزاری نمایشگاه تا ارائه تسهیلات برای خرید فرش دستباف

در ادامه اسماعیل نادری، معاون بازرگانی سازمان صمت استان اصفهان گفت: بازنگری جایگاه فرش دستباف درگذشته، حال و آینده در سال‌های اخیر انجام شد. این جایگاه و ارزآوری فرش دستباف منجر به توجه دشمنان و تحریم فرش دستباف پس از نفت شد. در همه رویدادهایی که برگزار می‌شود به دنبال تغییر نگرش مردم و مسئولان به این هنرصنعت هستیم تا جایگاه واقعی خود را مجدداً به دست آورد.

وی با اشاره به کاهش تعداد بافنده‌های رسمی فرش دستباف در اصفهان گفت: تعداد بافندگان بیمه شده در اصفهان به کمتر از ۲۰ هزار نفر رسیده است. این موضوع ناشی از وقفه‌ای است که در بودجه سازمان تأمین اجتماعی شکل گرفت. در حالی که بین مرکز ملی فرش، تشکل‌ها و سازمان تأمین اجتماعی، تفاهم‌نامه‌ای برای بازرسی‌ها و جایگزینی افراد بیمه شده شکل گرفته بود، اما این سازمان به این تفاهم‌نامه توجهی ندارد و به طور سلیقه‌ای عمل می‌کند.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان اصفهان گفت: به دنبال آن هستیم که این مسئله در استان اصفهان رفع شود و در آینده به‌ازای قطع بیمه هر بافنده، یک بافنده دیگر بیمه شود. اشتغال روستایی در حوزه فرش دستباف اهمیت بسیار زیادی دارد، چراکه از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می‌کند. بنابراین همه تلاش خود برای حفظ این اشتغال را انجام می‌دهیم.

نادری تصریح کرد: بانک آینده در این نمایشگاه غرفه‌ای دارد و تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید فرش دستباف پرداخت می‌کند، همچنین بخشی از فروش فرش‌های نمایشگاه به صورت فروش اقساطی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

از رویدادمحوری در برگزاری نمایشگاه تا ارائه تسهیلات برای خرید فرش دستباف

کد خبر 634756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.