تنها ۲۳ درصد برنامه توسعه محقق شده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تنها ۲۳ درصد از برنامه توسعه قبلی مطابق با برنامه‌ریزی‌ها پیش رفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم دی_ در نشست خبری با موضوع برنامه چهارم توسعه شهری اظهار کرد: برنامه‌های توسعه شهری هنوز آن طور که باید اجرایی نشده است.

وی افزود: علت اجرایی نشدن این برنامه‌ها تدوین نشدن آن است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پایش انجام شده در شورای اسلامی شهر تهران بیانگر آن است که تنها ۲۳ درصد برنامه توسعه قبلی پیش رفته است.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که به ایده‌های خود دست پیدا کنیم، بی‌شک مسئله تنها میل داشتن به اجرای برنامه نیست، به عنوان مثال علاقه داریم ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس داشته باشیم اما در حال حاضر حداکثر دو هزار دستگاه اتوبوس در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است.

چمران با بیان اینکه با توجه به اعتبارها و بودجه شهرداری پایتخت و وزارت کشور، شرایط سختی را در پیش داریم، گفت: در پایتخت به ۱۲۰۰ واگن مترو نیاز داریم و باید منابع مالی آن هرچه سریع‌تر فراهم شود.

وی افزود: با تاسی از سخنان رهبر معظم انقلاب، برنامه چهارم توسعه به طور عملیاتی و برنامه‌محور تدوین شده است و اگر نگاه خوش‌بینانه داشته باشیم تا اتمام برنامه ۷۵۰۰ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: عملیاتی شدن برنامه چهارم توسعه خوش‌بینانه است که با محور چندین چالش مهم و اساسی تدوین شده است، بنابراین سالانه باید مورد ارزیابی قرار گیرد و شاخص‌های آن تدوین شود.

وی گفت: ورود ۳۰۰ هزار موتورسیکلت به حمل‌ونقل عمومی پایتخت تا اتمام برنامه چهارم پیش‌بینی و مقدمات آن فراهم شده است که امیدوارم به چرخه تولید برسد تا در رفع آلودگی هوا در تهران کمک‌کننده باشد.

چمران ادامه داد: حاشیه‌های پیرامون انتشار فیش حقوقی دفتر یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران ایجاد شده است، قرارداد فردی که مرتکب خلاف شده بود لغو شد اما از سوی برخی به شورای اسلامی شهر حمله شد؛ ما تلاش می‌کنیم بیشتر فعالیت کنیم و کمتر جواب بدهیم.

کد خبر 634713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.