خطرناک‌ترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۳

توجه به تمام جنبه‌های یک شهر در انتخاب آن برای سفر یا زندگی بسیار حائز اهمیت است، زیرا این احتمال وجود دارد که یک شهر تمام نیازهای مهاجران و گردشگران را فراهم بیاورد، اما حضور در آن‌ها به مرگ این افراد منتهی شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از گردشگران و مهاجران در انتخاب مقصد خود برای زندگی یا سفر اغلب جنبه‌هایی نظیر آب و هوا، موقعیت شغلی، دسترسی به مراکز تفریحی، برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و سایر موارد مشابه را مورد توجه قرار می‌دهند که در نهایت، اگرچه شهر برگزیده از ویژگی‌های مورد نظر آن‌ها برخوردار است، با این حال سطح پایین امنیت در این شهرها می‌تواند خطرات بی‌شماری را برای آن‌ها به دنبال داشته باشد. گزارش‌ها حاکی از آن است که امروزه نرخ ارتکاب قتل در بسیاری از شهرهای معروف جهان در حال افزایش است که همین امر، مهاجرت از این شهرها و کاهش رونق گردشگری را برای آن‌ها رقم زده است. در ادامه به معرفی خطرناک‌ترین شهرهای جهان پرداخته می‌شود که زندگی یا سفر به آن‌ها می‌تواند مشکلات امنیتی بسیاری را برای مسافران و گردشگران به دنبال داشته باشد.

زامورا در مکزیک

مکزیک یکی از خطرناک‌ترین نقاط دنیا با بالاترین نرخ آدم‌کشی به‌شمار می‌رود که بیشترین تعداد شهرهای خطرناک جهان را در خود جا داده است. زامورا در مکزیک، به واسطه میزان وقوع خشونت و قتل در آن، به عنوان خطرناک‌ترین شهر دنیا برای زندگی و سفر شناخته شده است، ضمن این‌که نرخ سرقت در آن نیز بسیار بالا است. گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۱، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۹۶.۶ نفر جان خود را در خشونت‌های خانگی یا عمومی از دست دادند که این نرخ از سال ۲۰۰۸ در سراسر جهان بی‌سابقه بود.

بخش اعظم قتل‌هایی که در زامورا اتفاق می‌افتد به علت خشونت میان گروه‌های گانگستر است که با یکدیگر به نبرد می‌پردازند و این در حالی است که خشونت میان مردم و نیروهای امنیتی به عنوان عامل دوم ارتکاب قتل در این شهر شناخته شده است. آدم‌ربایی، اخاذی و دزدی از دیگر عوامل خطرزا در زامورا به حساب می‌آید که سفر به این شهر و سکونت در آن را برای بسیاری از مردم جهان نامعقول کرده است.

خطرناک‌ترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۳

کاراکاس، ونزوئلا

ونزوئلا یکی از کشورهای دنیا با بالاترین نرخ ارتکاب جرم به‌شمار می‌رود که به ویژه وقوع قتل‌های پی‌درپی در کاراکاس، پایتخت این کشور، نه‌تنها به مهاجرت بسیاری از ساکنان از آن منجر شده است، بلکه در کاهش نرخ گردشگری در سراسر کشور نقش مهمی ایفا کرده است. نکته جالب توجه در مورد کاراکاس که آن را از سایر شهرهای خطرناک جهان متمایز می‌کند، این است که هیچ قانون سختگیرانه‌ای برای مجازات متخلفان و حتی افراد قاتل در این شهر وجود ندارد و به همین دلیل، بسیاری از مردم در مواجهه با جزئی‌ترین خشونت آزادانه به کشتن یکدیگر می‌پردازند. گزارش‌ها نشانگر آن است که به طور میانگین از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در کاراکاس، ۱۰۰ نفر جان خود را بر اثر قتل از دست می‌دهند که فقر مالی و نبود قانون برای مجازات مجرمان به عنوان علل اصلی وقوع قتل در این شهر شناخته شده است.

خطرناک‌ترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۳

سنت لوئیس، ایالات متحده آمریکا

سنت لوئیس، شهری بندری و صنعتی در ایالت میزوری آمریکا، یکی از شادترین شهرهای کشور با نرخ بالای جاذبه‌های شهری به حساب می‌آید که میزبان بعضی از ثروتمندترین کمپانی‌های جهان است و به همین دلیل، رونق اقتصادی نیز در آن در سطح بالایی قرار دارد. اگرچه مناطق گردشگری سنت لوئیس از امنیت نسبی برخوردار است، اما این شهر در لیست خطرناک‌ترین نقاط جهان برای زندگی و سفر به‌شمار می‌رود چرا که نرخ آدم‌کشی در آن باورنکردنی است.

سنت لوئیس بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت را در خود جا داده است که سالانه از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در آن، به طور میانگین ۶۵.۳۲ نفر جان خود را بر اثر قتل از دست می‌دهند و این در حالی است که نرخ سرقت‌های مسلحانه در سنت لوئیس نیز در سطح بالایی قرار دارد.

بیکاری و فقر به عنوان مهم‌ترین علل ارتکاب جرم، به‌ویژه قتل، در سنت لوئیس شناخته شده است و آن را به خطرناک‌ترین شهر آمریکا برای زندگی و سفر تبدیل کرده است.

خطرناک‌ترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۳

کینگستون، جامائیکا

منطقه کارائیب یکی از امن‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین قلمروها در سراسر جهان محسوب می‌شود که به واسطه همین ویژگی‌ها به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است. با این حال، شهرهایی نیز در این منطقه وجود دارد که از سطح امنیت بسیار پایینی برخوردار است و سکونت را برای شهروندان و سفر را برای گردشگران بسیار خطرآفرین می‌کند. کینگستون، پایتخت جامائیکا یکی از این شهرهای خطرناک در قلمروی کارائیب به حساب می‌آید که تلفیقی از جرایم مختلف مانند قتل، آدم‌ربایی و سرقت را در بر گرفته است. نابرابری اجتماعی و نبود قوانین سختگیرانه برای مجازات مرتکبان جرایم، از مهم‌ترین علل ترویج ناامنی در این شهر شناخته شده است که با وجود زیبایی خود، نبود رونق گردشگری را برای آن رقم زده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در پایتخت جامائیکا، هر ساله ۶۴.۱۷ نفر قربانی قتل می‌شوند و این در حالی است که بسیاری از مردم نیز وسایل و اقلام خود را بر اثر سرقت از دست می‌دهند.

خطرناک‌ترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۳

کد خبر 634671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.