فرایند رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی تسریع شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تسریع در اجرای فرایند رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی و رفع موانع پیش‌روی اجرای این طرح مورد تاکید است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌نژاد در هجدهمین جلسه قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی، با بیان اینکه صدور اسناد اراضی کشاورزی باید با روند جدید انجام شود، اظهار کرد: در اجرای فرایند رفع تداخلات و صدور اسناد، باید موانع پیش‌رو که باعث کندی اجرای این طرح می‌شود، برداشته شود و نباید با این بهانه که اراضی کشاورزی خرد شده‌اند، باعث کندی فرایند صدور اسناد اراضی کشاورزی شویم.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای فرایند رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی، ابتدا باید مانع خرد شدن اراضی شویم و سپس با ارائه مشوق‌ها به کشاورزان و بهره‌برداران اراضی را یکپارچه کنیم؛ ضمن اینکه سندی که برای اراضی صادر می‌شود، کاربری اراضی را مشخص می‌کند و مانع تغییر کاربری خواهد شد و نباید خللی در این کار ایجاد شود.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌های قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی لازم‌الاجراست و نباید نظرات شخصی و سلیقه‌ای در این زمینه اعمال شود. رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی ملاک ارزیابی روسای سازمان‌ها و مدیران جهاد کشاورزی است.

وی گفت: برنامه‌ای به استان‌ها ابلاغ شده است تا رفع تداخلات براساس آن انجام شود و تمام استان‌ها باید بر اساس برنامه ابلاغی اقدام کنند تا پایان سال ۱۴۰۲ فرایند رفع تداخلات به اتمام برسد. استان‌هایی که عملکرد خوبی در زمینه رفع تداخلات ندارند، باید در ادامه کار فعالیت بیشتری انجام دهند و با برگزاری روزانه جلسات کمیسیون رفع تداخلات موجب تسریع این فرایند شوند.

ساداتی‌نژاد درباره استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی برای تسریع فرایند رفع تداخلات گفت: لازم است کارگاه‌های آموزشی برای کارشناسان و مدیران شهرستان‌ها برگزار شود و تصمیمات قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی برای آن‌ها تشریح شود تا طبق تقویم ابلاغی عمل کنند و فرایند صدور اسناد تسریع شود.

کد خبر 634632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.