لزوم ایجاد قرارگاهی برای رفع آلودگی هوا در مشهد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: لازم است برای رفع آلودگی هوا قرارگاهی در مدیریت شهری ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسن منصوریان امروز _ سه‌شنبه بیست‌وهفتم دی _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آلودگی هوا مسئله‌ای است که علت‌های گوناگونی دارد و مجموعه‌ای از موضوعات مختلف موجب این آلودگی شده است. سهم عمده مداخله برای رفع این مشکل اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان شهر مشهد است.

وی درباره لزوم ارتقا و تقویت فرهنگ شهروندی برای مقابله با افزایش آلودگی هوا ادامه داد: در این حوزه باید به‌صورت فرهنگ شهروندی، گزاره‌هایی برای رعایت دستورکارهای لازم به شهروندان اطلاع داده شود و لازم است در حوزه زیرساختی نیز معاونت‌های دیگر مدیریت شهری وارد شوند تا شاهد نتایج آن باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه آلودگی هوا مشکل مهم و بزرگ شهر است، تصریح کرد: موضوع آلودگی هوا با جان و سلامتی شهروندان رابطه مستقیم دارد و باید رفع شود، پیشنهاد موثر برای رفع بزرگ‌ترین معضل شهری که آلودگی هوا بوده، این است که یک «قرارگاه» در مدیریت شهری ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در قرارگاه مربوط به کاهش و رفع آلودگی هوا لازم است شبکه موضوعات طراحی شود تا بتوان با فرماندهی واحد این مسئله را رفع کرد.

کد خبر 634619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.