لایحه بودجه شهرداری تقدیم شورا شد/رشد ۴۹ درصدی لایحه بودجه سال آینده

شهردار زنجان گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، ۴۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه با پشتیبانی شورای اسلامی شهر لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ تقدیم شورا شد، اظهار کرد: با همت مدیریت شهری بودجه سال آینده قبل از سال جاری مصوب خواهد شد.

وی با بیان اینکه تحقق بودجه امر مهمی در تحقق اجرای عملیاتی پروژه‌ها است، افزود: با استناد به مواد ۶۵ و ۶۷ قانون شهرداری‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در بودجه، سال آینده تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، افزایش سطح کیفی و کمی خدمات، توزیع عادلانه اعتبارات پروژه‌ها، توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار، ارتقای سطح کیفی وکمی و بهبود حمل‌ونقل شهری و ارتقای شاخص‌های خدمات شهری را در دستور کار خواهیم داشت.

شهردار زنجان با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، ۴۹ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: بودجه سال آینده دو هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که از این میزان دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در قالب ردیف‌های درآمدی آمده و ۱۳۰ میلیارد تومان نیز مطالبات شهرداری از دستگاه‌ها ی دولتی یا سایر نهادهای اجرایی است.

فیروزفر با تأکید بر اینکه تأسیسات شهرداری مدام در حال سرقت است، تاکید کرد: به منظور جلوگیری از سرقت کابل‌ها و دیگر تجهیزات شهرداری مساعدت همشهریان و نیروی انتظامی ضروری به نظر می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش تورم و قیمت مصالح مشکل عدیده‌ای را برای شهرداری به دنبال داشته است، اضافه کرد: شهرداری همواره با معضل ذی‌نفعان و پیمانکارانی که در مشارکت عدول می‌کنند مواجه است؛ بسیاری از مناقصات شرکت کننده ندارد و شهرداری به ناچار از ماده ۱۴ استفاده می‌کند.

شهردار زنجان با بیان اینکه فاز شمال و جنوب پروژه سبزه میدان در حال اتمام عملیات اجرایی است، گفت: فاز جنوبی پروژه سبزه میدان دوازدهم بهمن‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید و جشن شبانه با حضور همشهریان زنجانی برگزار خواهد شد.

مجید ناصحی‌مقدم، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز با بیان اینکه شورا سیاست‌های کلان را در بحث‌های بودجه سال آینده دنبال خواهد کرد، افزود: ساماندهی ترافیک، توسعه تفرجگاه‌ها، ادامه آسفالت‌ریزی و بازگشایی معابر از جمله پروژه‌های مهم مدیریت شهری در سال آینده است.

وی تصریح کرد: گسترش حمل‌ونقل عمومی، خرید تجهیزات و ناوگان حمل‌ونقل عمومی از دیگر پروژه‌های مدیریت شهری برای سال آینده خواهد بود.

شهردار زنجان با بیان اینکه در راستای نوسازی و گسترش ناوگان حمل‌ونقل عمومی ۱۰۱ دستگاه اتوبوس در سال جاری خریداری شده است، اظهار کرد: این تعداد اتوبوس به مرور به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شود.

ناصحی‌مقدم ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری بودجه مصوب شهرداری ابلاغ شود تا یک روز بدون بودجه در سال ۱۴۰۲ نداشته باشیم.

کد خبر 634569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.