رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌صورت‌جدی در مدارس پیگیری می‌شود

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌صورت‌جدی در مدارس پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهنام اسماعیلی امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم دی‌ماه_ در حاشیه سومین نشست کمیته ارتقای سلامت مدارس استان چهارمحال‌وبختیاری در سال تحصیلی جاری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دستور کار این جلسه برنامه کشوری سلامت دهان و دندان، مکمل یاری با قرص آهن و ویتامین D، پیشگیری از سویه جدید کرونا در مدارس، برنامه پیشگیری از پدیکلوزیس، برنامه ارتقای سلامت نوجوانی و آموزش بلوغ و برنامه سلامت میانسالان است.

وی ادامه داد: مقرر شد با توجه به شیوع سویه جدید بیماری کرونا، آموزش بهداشت و خودمراقبتی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت جدی در مدارس پیگیری و بازدید مشترک از روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس انجام شود. همچنین مقرر شد قرص‌های مکمل آهن و ویتامین D در اختیار کلیه مدارس متوسطه دخترانه اول و دوم قرار گیرد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: برنامه کشوری سلامت دهان و دندان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد آموزش بهداشت و معاینات دهان و دندان به دانش‌آموزان در مدارس روستایی توسط مراکز جامع سلامت و در مدارس شهری توسط مراقبان سلامت مدارس ارائه شود.

وی با اشاره به برنامه سلامت میانسالان، معلمان و والدین جهت انجام معاینات و دریافت خدمات بهداشتی، گفت: این افراد باید جهت دریافت خدمات پزشکی و بهداشتی به مراکز جامع سلامت مراجعه می‌کنند. با توجه به فرارسیدن فصل زمستان و شیوع پدیکلوز در مدارس، معاینات فصلی توسط مراقبان سلامت مدارس و بهورزان مراکز جامع سلامت انجام و پیگیری لازم جهت درمان مبتلایان انجام خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به اجرای برنامه ارتقای سلامت نوجوانی، گفت: برنامه ارتقای سلامت نوجوانی با اولویت آموزش دوران بلوغ با همکاری مرکز بهداشت استان در مدارس و با اولویت شبانه‌روزی پیگیری و اجرا می‌شود. نوجوانان و جوانان امروز، والدین و گردانندگان فردای هر کشور هستند، لذا توجه به وضعیت بهداشت و درمان این افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تا حد زیادی از مشکلات جلوگیری خواهد کرد.

وی گفت: آینده کشورها در دست کودکان و نوجوانان کنونی خواهد بود، از این رو سلامت جسمی و روانی این گروه سنی و یافتن به موقع اختلالات و ناهنجاری‌ها جهت پیشگیری و درمان به موقع متضمن سلامت جامعه آینده خواهد بود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: سلامت جسمانی دانش‌آموزان یک امر بنیانی و اساسی است که سلامت و قدرت افراد اجتماعی را تضمین می‌کند، دانش‌آموزی که قدرت و کارایی لازم بدنی را دارد قادر است وظایف و کارهای روزانه خود را بدون احساس خستگی انجام دهد و توانایی لازم را برای گذراندن اوقات فراغت یا مقابله با پیشامدهای ناگهانی به دست آورد چنین فردی از بیماری و نارسایی‌ها و نواقص جسمی به دور خواهد ماند و استقامت، چابکی، انعطاف‌پذیری و سرعت از ویژگی‌های چنین دانش‌آموزی است.

کد خبر 634471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.