لزوم نظارت جدی شهرداری بر اعمال تخفیف‌ها و معافیت‌ها ویژه معلولان

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: ضرورت دارد شهرداری‌ها بر اعمال تخفیف‌ها و معافیت‌ها برای معلولان نظارت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فخرالسادات خامسی‌هامانه امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم دی_ در نشست با جمعی از مدیران شهرداری یزد اظهار کرد: در قانون ذکر شده است که شهرداری‌ها باید معافیت و تخفیف‌هایی را برای معلولان در نظر بگیرند، از جمله قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها و قانون جامع حمایت از معلولان که شهرداری‌ها را موظف به توجه به افراد ناتوان و اعمال تخفیف‌ها کرده است.

وی افزود: در قانون تاکید شده است معلولان از پرداخت عوارض نقل و انتقال ملک و حق واگذاری معاف هستند، همچنین از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه‌های ساختمانی آماده‌سازی زمین، عوارض نوسازی و حق انشعابات آب، برق و گاز معاف هستند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: شهرداری‌ها موظف هستند از صدور پروانه احداث یا پایان کار برای آن تعداد از ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابری که استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند، خودداری کنند.

خامسی‌هامانه در خصوص حمایت از بیماران خاص گفت: بیماران خاص از جمله بیماران کلیوی، ام.‌اس، هموفیلی و تالاسمی قانون جامع حمایت ندارند و در تخفیف‌ها و معافیت‌های شهرداری‌ها نادیده گرفته شده‌اند، این موضوع نیز باید پیگیری شود؛ بیماران خاص با توجه به هزینه سنگین درمان و تهیه دارو نیاز به حمایت و بعضی تخفیف‌ها و معافیت‌های ویژه در هزینه‌های شهرداری دارند که در تدوین قوانین مورد غفلت قرار گرفته است.

کد خبر 634451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.