بررسی راهکارهای گسترش روابط بین بغداد و واشنگتن

هماهنگ‌کننده امور غرب آسیا و شمال آفریقا در کاخ سفید در سفر به بغداد با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شبکه سومریه، طبق بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق، در این دیدار روابط بین بغداد و واشنگتن و راهکارهای تقویت و گسترش آن در زمینه‌های مختلف مورد بحث قرار گرفت.

این بیانیه می‌افزاید: نخست‌وزیر عراق بر رویکرد دولت در گشودن دورنمای همکاری با کشورهای دوست و برادر در راستای منافع مردم عراق تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر همچنین بر توان نیروهای امنیتی برای مقابله با تروریسم و ثبات تاکید کرد.

بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق افزود: برت مک گورک نیز به نوبه خود بر حمایت واشنگتن از دولت کنونی عراق و ارائه مشورت به نیروهای عراقی در نبرد با داعش و نیز پایبندی دولت آمریکا به توافق چارچوب راهبردی و حمایت از اصلاحات دولت عراق در زمینه انرژی، زیرساخت‌ها و مقابله با تغییرات آب و هوایی تاکید کرد.

مک گورک همچنین از استقبال واشنگتن از نتایج نشست بغداد ۲ خبر داد و خواستار سفر فواد حسین، وزیر خارجه عراق به واشنگتن برای برگزاری نشست کمیته هماهنگی توافق چارچوب راهبردی بین دو کشور شد.

این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود برت مک‌گورگ هماهنگ‌کننده امور غرب آسیا و شمال آفریقا در کاخ سفید در رأس هیئت آمریکایی به بغداد و اقلیم کردستان عراق سفر می‌کند.

مسئول دایره روابط خارجی دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: مک‌گورگ روز دوشنبه به اربیل سفر کرد و با مقامات اقلیم کردستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفین دزیی بدون توضیح بیشتری افزود: افسران و مستشاران نظامی آمریکایی مک گورگ را همراهی می‌کنند.

از سوی دیگر برخی منابع دولتی در بغداد روز دوشنبه با اشاره به سفر این مقام آمریکایی به بغداد و اربیل به محورهای مورد بحث آن پرداختند.

این منابع اعلام کردند که از مهمترین پرونده‌های مورد بحث هیئت آمریکایی در عراق، پرونده حضور نظامیان آمریکایی، تسلیح نیروهای عراقی، پرونده اردوگاه آوارگان در الهول سوریه است.

کد خبر 634436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.