سرمایه‌گذاری هدفمند شهر انگلیسی بر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری

شورای شهر لستر انگلستان، از افزایش بودجه ۴۰۰ هزار پوندی برای طرح‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در شهر خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لستر اعلام کرد که قرار است به‌زودی از بودجه‌ای بالغ بر ۴۰۰ هزار پوند پول نقد دولتی بهره‌مند شود تا شرایط پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در شهر را برای مردم بهبود ببخشد.

شورای شهر همچنین از سرمایه‌گذاری اکتیو تراول اینگلند، یک آژانس اجرایی تحت حمایت وزارت حمل‌ونقل کشور، روی این طرح با اهدای ۳۹۶ هزار پوند از صندوق دارایی‌های خود به شورا خبر داد.

شورای شهر به این ترتیب قادر خواهد بود در طیف وسیعی از ابتکارات مربوط به سفر فعال سرمایه‌گذاری کند. این ابتکارات در وهله اول شامل توسعه یک طرح محلی زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی به‌گونه‌ای می‌شود که همگی به یکدیگر متصل شوند و به توسعه مداوم شبکه‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در سطح شهر کمک کنند.

آموزش کارکنان در مورد استانداردهای دسترسی به طرح‌های دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی برای طیف وسیعی از افراد از جمله توان‌خواهان، همچنین برگزاری رویدادهای اجتماعی، برنامه‌ریزی برای اجرای تورهای دوچرخه‌سواری و ساماندهی برنامه‌های سالانه در راستای تشویق ساکنان شهر به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری از دیگر ابتکارات شورای شهر لستر در این زمینه به‌شمار می‌رود.

سرمایه‌گذاری هدفمند شهر انگلیسی بر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری

معاون شهردار و عضو انجمن حمل‌ونقل، هوای پاک و شرایط اضطراری آب‌وهوایی شورای شهر لستر ضمن اشاره به تمایل مردم برای انتخاب گزینه‌های فعال سفر، اظهار کرد که لازم است شرایط لازم برای ایمن، در دسترس و عملی بودن این گزینه‌ها برای همه ساکنان شهر فراهم شود که مبالغ اهدایی و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌گرفته این امکان را فراهم می‌آورد.

شورای شهر از همکاری با مدارس و گروه‌های اجتماعی بیشتر در راستای ترویج استفاده از شبکه گسترده مسیرهای امن و جذاب پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری خبر داد و برگزاری رویدادهای بیشتر در این زمینه را با بهبود بخشیدن نسل بعدی طرح‌های دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی شهر با آموزش کارکنان خود در زمینه طراحی و استانداردهای دسترسی مترادف دانست.

شورا خاطرنشان کرد که ساکنان شهر در صورتی برای رفتن به مدارس، محل کار و سایر مقاصد خود از پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری استفاده می‌کنند که هر آنچه برای تغییر نیاز دارند در اختیار آن‌ها قرار داده شود. از سوی دیگر ارائه طرح‌هایی که جامعه را به‌سمت انتخاب این روش‌های فعال سفر سوق دهد به مهارت فنی، دانش محلی و مشارکت جامعه نیاز دارد.

شورا تاکید کرد که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مردم تمایل دارند کمتر از ماشین استفاده کنند و فرزندانشان استقلال بیشتری برای تردد داشته باشند، به همین دلیل سال ۲۰۲۳، سالی برای تحقق خواسته‌های ساکنان شهر در زمینه حمل‌ونقل خواهد بود.

سرمایه‌گذاری هدفمند شهر انگلیسی بر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری

کد خبر 634418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.