نمایشگاه کتاب بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی منطقه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در دوره جدید هیچ محدودیتی برای تقویت نمایشگاه کتاب قائل نیستیم، گفت: برپایی هرچه باشکوه‌تر نمایشگاه کتاب به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی منطقه از اهمیت خاصی برای وزارت فرهنگ دولت مردمی برخوردار است.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی در جلسه شورای سیاست‌گذاری سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به اینکه باید تمامی شرایط برای حفظ عظمت نمایشگاه لحاظ شود، اظهار کرد: خوشبختانه دوره گذشته نمایشگاه کتاب تهران با وجود فرصت محدود و شرایطی که به‌واسطه ویروس کرونا پدید آمده بود، در بهترین حالت ممکن برگزار شد و بر همین اساس، توقعات برای برپایی باشکوه‌تر دوره جدید نمایشگاه بیشتر شده است.

وی با اشاره به ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه کتاب گفت: ایجاد این دبیرخانه اقدام مهم و مناسبی به‌شمار می‌رود و این دبیرخانه باید با احصای تمامی نقاط قوت و ضعف دوره گذشته، دستورجلسات متعددی را برای بررسی به شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه ارجاع دهد تا این شورا با اشراف کامل به تمامی نکات احصاشده، تصمیمات و سیاست‌گذاری مناسبی را اتخاذ کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب هویت مهمی را برای حوزه کتاب خلق کرده است، گفت: از آنجا که برپایی باشکوه نمایشگاه در ایجاد نشاط فرهنگی و اجتماعی جامعه نقش تاثیرگذاری دارد، می‌بایست با تقویت زیرساخت‌ها و تشکیل کمیته‌ای ویژه برای مدیریت مسائل مختلف نمایشگاه به آیین‌نامه‌هایی دست یابیم و به‌صورت شفاف آیین‌نامه‌ها و ضوابط برای ناشران و مخاطبان اطلاع‌رسانی شود تا از آسیب مسائل حاشیه‌ای به نمایشگاه جلوگیری شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در دوره جدید هیچ محدودیتی برای تقویت موارد نشاط‌آفرین در نمایشگاه کتاب قائل نیستیم، تصریح کرد: برپایی هرچه باشکوه‌تر نمایشگاه کتاب به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی منطقه از اهمیت خاصی برای وزارت فرهنگ دولت مردمی برخوردار است. بر همین اساس می‌بایست برای احصا و آماده‌سازی برش اجرایی نهادها و دستگاه‌های مختلف در همراهی با برپایی نمایشگاه اقدام شود و به‌صورت شفاف مشخص شود که هر نهاد و دستگاه در راستای برپایی بهتر نمایشگاه چه نوع همکاری یا همراهی‌ای می‌تواند داشته باشد.

وی ادامه داد: با ارائه پیوست اجرایی وظایف دستگاه‌ها و نهادها در نمایشگاه کتاب می‌توان این پیوست‌ها را در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رساند تا بعضی از این موارد به‌عنوان مصوبه دولت به‌صورت قانونی پیگیری و اجرایی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: گسترش نشست‌های علمی‌فرهنگی با حضور دانشجویان و برپایی کرسی‌های نقد کتاب از سوی انتشارات دانشگاه‌ها از موارد مهمی است که نباید از آن غافل شد.

یاسر احمدوند، علیرضا ملی، مریم جدلی، علی رمضانی، نادر قدیانی، رحیم مخدومی، سید محمدحسین ظریفیان یگانه، محمدعلی مرادیان، امین کمالوندی، هومان حسن‌پور و فتح‌الله فروغی از اعضای شورای سیاست‌گذاری سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران به‌شمار می‌روند که از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده‌اند.

منبع: فارس

کد خبر 634308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.