ضرورت تامین نیروی انسانی در مناطق محروم

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال‌وبختیاری گفت: در استان به‌طورجدی با مشکل توسعه نیروی انسانی مواجه هستیم؛ این موضوع درباره پزشکان، پرستاران و کادر درمانی نیز صدق می‌کند. زیرساخت‌ها تا حدودی ضعیف و نیازمند تقویت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا خسروی امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم دی‌ماه_ در نشستی با پزشکان متخصص جدیدالورود در استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه در استان با مشکل توسعه نیروی انسانی به‌طورجدی مواجه هستیم، اظهار کرد: این امر درمورد پزشکان، پرستاران و کادر درمانی نیز صدق می‌کند.

زیرساخت‌ها تا حدودی ضعیف و نیازمند تقویت است، لذا طی سال اخیر تمام تلاش خود را برای ورود پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف انجام دادیم و با حمایت‌های مؤثر وزارت بهداشت از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۷۰ پزشک متخصص، فوق‌تخصص و فلوشیپ در استان جذب شدند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان باید از پزشکان درباره پیگیری بحث مسکن، حقوق و مزایا حمایت کند، ادامه داد: از مدیران و کارکنان مرکز درمانی استان در خواست داریم تا ضمن توجه به نیازها و مطالبات پزشکان، مقدمات شروع به کار پزشکان جدیدالورود را فراهم کند.

با جذب پزشکان جدید الورود تا حدودی کمبودها رفع خواهد شد؛ البته همچنان در بعضی رشته‌ها ازجمله بیهوشی، طب اورژانس و بعضی رشته‌های جراحی در استان با کمبود پزشک مواجه هستیم.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: پزشکان جدیدالورود براساس عدالت در توزیع نیروی انسانی و کمبود مراکز درمانی در بین شهرستان‌های تابعه با اولویت بیمارستان‌های لردگان، اردل، ناغان، فارسان، چلگرد و در نهایت مرکز استان مشغول به کار خواهند شد.

در طول چند دهه اخیر، بیشتر استان‌های کشور در حوزه تأمین زیرساخت‌ها به ویژه در بخش درمان پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند؛ نبود توسعه متوازن خدمات حوزه سلامت در مناطق محروم به عاملی برای کمبود شدید پزشک عمومی، متخصص، تجهیزات پزشکی و کمبود فضای درمانی تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های اصلی رسیدن به این هدف، توزیع متعادل امکانات و منابع سلامت در مناطق جغرافیایی مختلف با توجه به نیازهای سلامتی مردم و سطح جمعیت است، در این راستا نخستین گام آگاهی از وضعیت دسترسی به خدمات سلامت در مناطق مختلف است.

خسروی گفت: جهت گسترش خدمات درمانی در مناطق محروم اقدامات متعددی همچون تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان‌های مختلف در مناطق محروم با استفاده از امکانات روز، حضور پزشکان متخصص و ارائه خدمات تخصصی در مناطق محروم انجام گرفته است.

کد خبر 634252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.