تلاش شهر آمریکایی برای تحقق هدف صفر ترافیک خودرویی

سالت لیک سیتی، مرکز ایالت یوتا، به شبکه شهرهای آمریکایی برای کاهش ترافیک خودرویی و به صفر رساندن مرگ‌های ناشی از سوانح خیابانی تا سال ۲۰۳۵ پیوست.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تاکنون بیش از ۴۵ شهر آمریکایی در جنبشی تحت عنوان "هدف صفر مرگ‌های ناشی از سوانح خیابانی" پیوسته‌اند و در نظر دارند از طریق اعمال استراتژی‌های کارآمد در این زمینه، نرخ آسیب‌های جسمی شدید و مرگ و میرهای ناشی از تصادفات خیابانی را به تدریج کاهش دهند و تا سال ۲۰۳۵ به صفر برسانند.

مدیران سالت لیک سیتی نیز به‌تازگی به این شبکه پیوسته‌اند و مدعی شده‌اند، هدف ذکر شده را پیش از موعد مقرر تحقق خواهد بخشید و به عنوان الگویی برای سایر شهرهای آمریکایی برای به صفر رساندن ترافیک خودرویی و عواقب ناشی از آن عمل خواهند کرد.

ایجاد خیابان‌های ایمن در سراسر ایالات متحده آمریکا

مدیران در بسیاری از شهرهای آمریکایی، از سال‌ها قبل اقدامات خود را برای ایمن‌سازی هرچه بیشتر معابر شهری آغاز کرده‌اند و به پیامدهای مثبتی در کاهش سوانح خیابانی دست یافته‌اند. با این حال، برنامه‌ریزان شهرهای عضو در شبکه هدف صفر سوانح خیابانی، تدابیر و قوانینی سختگیرانه بر عبور و مرور شهری اعمال کرده‌اند و در نظر دارند تا سال ۲۰۳۵، به طور جدید با ترافیک خیابانی مبارزه کنند و مرگ‌های ناشی از آن را به صفر برسانند.

تلاش شهر آمریکایی برای تحقق هدف صفر ترافیک خودرویی

مدیران سالت‌لیک‌سیتی مدعی شده‌اند که به منظور تحقق هدف صفر سوانح خیابانی، طرحی جامع و استراتژیک ارائه خواهند داد و پس از موفقیت در شهر، آن را با سایر مدیران عضو شبکه به اشتراک خواهند گذاشت تا به آن‌ها نیز در ایجاد تغییرات موفقیت‌آمیز در زمینه کاهش سوانح خیابانی و در نتیجه به صفر رساندن آسیب‌های جسمی شدید و مرگ‌های ناشی از تصادفات کمک کنند.

آن‌ها در نظر دارند تغییراتی در سیستم‌های حمل‌ونقل شهری و سیاست‌های مربوط به آن‌ها ایجاد کنند تا به واسطه آن، مانع از وقوع اشتباهات جبران‌ناپذیر شوند و در نهایت، نرخ وقوع سوانح جبران‌ناپذیر خیابانی را به صفر برسانند.

مدیران سالت‌لیک‌سیتی بر این باور هستند که مؤلفه‌های مختلفی در واقوع سوانح خیابانی مؤثر است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به طراحی معابر، سرعت، رفتار رانندگان و سایر کاربران خیابان‌ها، فناوری و سیاست‌های حمل‌ونقل اشاره کرد که برنامه‌ریزان در نظر دارند برای برطرف نمودن هر یک از این موارد، اقدامات ویژه‌ای اعمال کنند.

در این راستا، مدیران بخش حمل‌ونقل خیابانی باید طراحی زیرساخت‌های تردد را بهبود ببخشند، ضمن این‌که پیاده‌سازی قوانین جدید برای مدیریت سرعت در اولویت مسئولیت‌های آن‌ها قرار خواهد گرفت.

کد خبر 634162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.