نرخ تورم پیش‌بینی‌شده در لایحه بودجه ۱۴۰۲ چهل درصد است

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با اشاره به حضور روسای بانک مرکزی و گمرک در جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: نرخ تورم پیش‌بینی‌شده در این لایحه بودجه چهل درصد است.

به گزارش ایمنا، به نقل از خانه ملت، رحیم زارع در تشریح جلسه نوبت عصر امروز _ یکشنبه بیست‌وپنجم دی‌ _ کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در ابتدای این جلسه، رئیس کل گمرک ایران درآمدهای پیش‌بینی‌شده گمرکی را تشریح کرد و گفت این درآمدها برای سال آینده، ۱۲۶ هزار میلیارد تومان است که ۳۱ هزار میلیارد تومان از آن درآمد واردات خودرو به میزان دو میلیارد دلار است.

وی با اشاره به حضور رئیس کل بانک مرکزی در جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق، پیرو توضیحاتی درباره نرخ تورم ادامه داد: نرخ تورم پیش‌بینی‌شده در لایحه بودجه چهل درصد است، بنابراین رئیس کل بانک مرکزی در زمینه افزایش پایه پولی، رشد نقدینگی و مدیریت نقدینگی توضیحاتی را ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه درباره تسهیلات پرداختی تبصره ۱۶ و ۱۸ بودجه ۱۴۰۱ و مواردی که نیاز است در بودجه سال آتی مدنظر قرار گیرد، توضیحاتی ارائه داد.

وی افزود: همچنین در این جلسه درباره تسهیلات به بخش توسعه، تسهیلات به سرمایه در گردش، تسهیلات قرض‌الحسنه‌، تسهیلات فرزندآوری و ودیعه مسکن و تحولات نرخ ارز، قیمت سکه و طلا و تحولات نرخ تورم و تثبیت قیمت آن و مواردی که به ثبات اقتصادی می‌انجامد، بحث و بررسی شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کمیسیون رویکرد تثبیت سیاست‌های اقتصادی را پیگیری خواهد کرد، یادآور شد: ان‌شاءالله در جلسه نوبت شب، کمیسیون با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه بررسی مباحث درآمدی را به پایان خواهد رساند.

کد خبر 634076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.