افزایش تعداد نمایندگان مجلس باعث گشایش برای دولت خواهد شد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: باید شرایطی فراهم شود تا آحاد مردم احساس کنند در مجلس شورای اسلامی نماینده‌ای دارند و کسی از جانب آن‌ها مدافع حقوق مردم است که همین امر سبب گشایش برای دولت نیز خواهد شد.

به گزارش ایمنا، به نقل ا ز خانه ملت، احمد علیرضابیگی با اشاره به طرح افزایش ۴۰ نماینده به تعداد نمایندگان مجلس که کلیات آن هفته گذشته در کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس به‌تصویب رسیده‌است، اظهار کرد: این موضوع در مجالس قبل هم مطرح شد. چون در قانون اساسی آمده که می‌توان هر ده سال، ۲۰ نماینده به تعداد نمایندگان مجلس اضافه کرد که البته اختیاری است.

وی افزود: از آنجایی که در چند دوره این اتفاق نیفتاده است، مجلس بر آن شد تا ۴۰ نماینده به تعداد نمایندگان اضافه کند. در این راستا، به فاکتورهای جمعیت، وسعت، وضعیت سیاسی و جغرافیایی اهمیت داده شد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه دولت در دوره دهم مجلس، به استناد اصل ۷۵ قانون اساسی با این افزایش مخالفت کرد و صحن نیز آن را پذیرفت و از دستورکار خارج کرد، ادامه داد: در دوره کنونی، این طرح با تغییراتی، دوباره مطرح شد که به‌نظر می‌رسد به‌دلیل همین قضیه و بار مالی آن برای دولت و عدم مشارکت کافی مجامع نمایندگان استانی دچار اختلالاتی شود.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: با این حال بر اساس این سیاست‌ها، باید شرایطی فراهم شود تا آحاد مردم احساس کنند در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند و کسی از جانب آن‌ها مدافع حقوق مردم است و طبیعتاً هرچه تعداد نمایندگان بیشتر شود، وسعت دایره نظارت نیز بیشتر خواهد شد.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: بی‌شک بر اساس این طرح، مردم جغرافیاهایی که تاکنون  نماینده مستقل نداشتند حتما احساس خواهند کرد که آن‌ها نیز در دایره حکومت دیده شده‌اند و همین امر سبب گشایش امور برای دولت نیز می‌شود.

کد خبر 634061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.