اهمیت مشاوره‌های پیش از ازدواج / ویژگی‌های افراد درون‌گرا و برون‌گرا باید بررسی شود

یک روانشناس و زوج درمانگر با اشاره به اینکه امکان تغییر خصلت‌های همسر وجود ندارد، گفت: اقدام پیشگیرانه مشاوره‌های پیش از ازدواج، کمک می‌کند تا افراد در ازدواج با مشکلات کمتری مواجه شوند.

محمدعلی ناجی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تاکید می‌شود افراد درون‌گرا و برون‌گرا با یکدیگر ازدواج نکنند، اظهار کرد: پیش از ازدواج باید تیپ‌های شخصیتی مشخص شوند و به همین منظور افراد در آستانه ازدواج، باید به مشاور پیش از ازدواج مراجعه کنند تا مشاور با بررسی، ارزیابی و آزمون‌ها، درون‌گرایی و برون‌گرایی آنها را تشخیص دهد. این اقدام پیشگیرانه کمک می‌کند تا افراد در ازدواج با مشکلات کمتری مواجه شوند و بتوانند بدون اینکه درگیر اختلاف نظر باشند، از چالش‌های پیش‌رو عبور کنند.

وی ادامه داد: گره اختلاف زوجینی که به علت درون‌گرایی یا برون‌گرایی با یکدیگر مشکل دارند، باید به کمک متخصصان روان‌شناسی رفع شود، چرا که در فضای مشاوره به کمک اصول زوج درمانی، به افراد آموزش می‌دهند با ویژگی‌های یکدیگر آشنا شوند و درک متقابلی از طرف مقابل خود داشته باشند.

این روانشناس تصریح کرد: اگر افراد نسبت به ویژگی‌های روانشناختی همسر خود، آگاهی داشته باشند و بدانند که یک فرد درون‌گرا چه باید و نبایدهای ذهنی دارد، محدودیت‌ها و خطوط قرمز ذهنی او کدام است، چه مواردی برای او رنج‌آور یا لذت‌بخش است یا اینکه بایدها و نبایدهای فرد برون‌گرا چیست، می‌توانند میزان تنش‌ها را کاهش دهند و با همراهی یکدیگر در زندگی گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: خودآگاهی و دیگر آگاهی نسبت به همسر، از مسائلی است که در حوزه بهبود روابط زوجی می‌تواند ارزشمند باشد، اگر زوجین تلاش کنند تا ویژگی‌های درون‌گرایی و برون‌گرایی همسر خود را تغییر دهند، باید بدانند امکان تغییر وجود ندارد و این امر یک موضوع بی‌سرانجام و بی‌پایان است و مهم است که قبل از ازدواج به کمک مشاور ویژگی‌های شخصیتی هر دو طرف بررسی شود.

ناجی‌نیا اضافه کرد: افراد باید بدانند که لازم است با دقت به شرایط شخصیتی طرف مقابل، با او ازدواج کنند، چرا که خودآگاهی نسبت به این موضوع، میزان تنش بین زوج‌ها را کاهش می‌دهد و شرایط زندگی متاهلی را مطلوب‌تر می‌کند.

کد خبر 634002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.