حجم پرشدگی سدها ۴۰ درصد است

وزیر نیرو گفت: حجم پرشدگی سدها ۴۰درصد است، این عدد تا ۳۵ درصد هم رسید ولی اکنون وضعیت بهتر است؛ اما رواناب‌ها با توجه به برودت هوا کم است که طی ماه‌های آینده بیشتر می‌شود و حجم پرشدگی نیز بهبود می‌یابد.

به گزارش ایمنا، علی‌اکبر محرابیان با بیان اینکه در شرایطی که برودت هوا زیاد شود، طبیعتاً در بخش شبکه‌های آب و شبکه برق خدمت‌رسانی مشکل می‌شود، اظهار کرد: باید بتوانیم هم تأسیسات برق را پایدار نگه داریم و هم از یخ‌زدگی‌ها جلوگیری کنیم.

وی افزود: یخ‌زدگی در آبرسانی و سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها اثرگذار است؛ زمانی که هوا سرد می‌شود سوخت مایع نیز حالت نیمه‌جامد به خود می‌گیرد و تجهیزاتی که باید نصب شود تا برق تولید کند، باید دائماً مورد مراقبت قرار بگیرد؛ با این حال مردم مطمئن باشند آب و برق پایدار را به آن‌ها می‌رسانیم و تمام تلاش مجموعه دولت، دستگاه‌های مختلف و همکارانم در وزارت نفت این است که سوخت را به موقع تحویل دهند و بتوانیم برق پایدار را تأمین کنیم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه با صرفه‌جویی و رعایت الگوهای مصرف، شرایط برودت بی‌سابقه را پشت سر می‌گذاریم، گفت: در حوزه آب و برق همکاران آمادگی کامل دارند، ان‌شاءالله با یاری خدا این شرایط را پشت سر می‌گذاریم.

به گفته محرابیان، حجم پرشدگی سدها ۴۰ درصد است، این عدد تا ۳۵ درصد هم رسید اما اکنون وضعیت بهتر است؛ ولی رواناب‌ها با توجه به برودت هوا کم است که طی ماه‌های آینده بیشتر می‌شود و حجم پرشدگی نیز بهبود می‌یابد.

کد خبر 633971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.