۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
علائم زخم معده چیست؟

از علائم بیماری زخم معده می‌توان به سوزش و درد معده، تحمل نکردن غذاهای چرب، سوزش سر دل و حالت تهوع اشاره کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زخم معده که به‌عنوان زخم گوارشی نیز شناخته می‌شود به زخم‌های دردناک در معده گفته می‌شود که معمولاً باز هستند و در پوشش داخلی معده و قسمت فوقانی روده کوچک ایجاد می‌شوند.

باکتری‌های هلیکوباکتر پیلوری عمدتاً در لایه مخاطی زندگی می‌کنند که پوشش و محافظت از بافت‌هایی را که در معرض معده و روده کوچک است، حفظ می‌کنند. این باکتری معمولاً موجب بروز مشکل خاصی نمی‌شود، اما این احتمال وجود دارد که موجب التهاب لایه داخلی معده شود و زخم ایجاد کند.

علائم زخم معده

از علائم بیماری زخم معده می‌توان به سوزش و درد معده، تحمل نکردن غذاهای چرب، سوزش سر دل و حالت تهوع اشاره کرد. علائم زخم معده ممکن است در میان برخی افراد شدیدتر باشد و باعث بروز استفراغ یا استفراغ خونی، مدفوع تیره، مشکلات تنفسی، احساس ضعف، حالت تهوع، کاهش وزن بدون دلیل و تغییر اشتها شود.

درمان زخم معده

درمان زخم معده به علت بروز این بیماری بستگی دارد. بیشتر زخم‌ها را می‌توان با مصرف دارو درمان کرد، اما در موارد نادر ممکن است به جراحی نیاز داشته باشد. به منظور کنترل زخم معده لازم است سیگار کشیدن را ترک کنید، از رژیم غذایی سالم پیروی کنید، غذاهایی مصرف کنید که به صورت کامل پخته شده‌اند و میزان مصرف داروهای مسکن را کاهش دهید.

کد خبر 633826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.