در استان سیستان بلوچستان چه نهالی خریداری کنیم؟

خرید نهال در هر منطقه باید متناسب با آب و هوا و شرایط کاشت آن منطقه انجام گیرد. خوشبختانه کشور ما ایران، کشوری چهار فصل است که در بیشتر مناطق آن آب و هواهایی متنوع وجود دارد و این بدان معناست که می توان تنوع کاشت را در هر منطقه به دست آورد.

خرید نهال در سیستان بلوچستان؛ نیز همانند دیگر مناطق ایران باید با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه انجام گیرد.

منطقه ای که از آب و هوایی تقریباً گرم و استوایی برخوردار بوده و نهال هایی متناسب با همین آب و هوا به خوبی در آن کاشت می شوند. آن چه ما در این نوشتار برآنیم، بررسی خرید نهال در منطقه جنوب شرقی ایران و همچنین معرفی بهترین نهالستان در زاهدان، است؛ در ادامه با ما باشید.

نهال انواع میوه های گرمسیری در سیستان بلوچستان:

خرید نهال در سیستان بلوچستان؛ با توجه به آب و هوای این استان و مجاورت آن با دریای عمان، می تواند به صورت بسیار متنوعی انجام گیرد. آب و هوا در این استان تا حدودی شبیه به آب و هوای استوایی (گرم و مرطوب) است که در مناطقی از آن به صورت بیابانی و نیمه بیابانی درآمده است.

از همین رو انواع میوه های استوایی از جمله: موز، نارگیل، انبه، پاپایا و دیگر محصولات استوایی در این استان کاشت و برداشت می شوند.

خرید نهال در سیستان بلوچستان، مهد میوه هایی لذیذ!

با توجه به آن چه در بالا ذکر شد، شاید برای شما این تصور پیش بیاید که فقط انواع نهال های میوه های گرمسیری در سیستان بلوچستان کاشت و برداشت می شوند. ولی این تصور درستی نیست؛ چرا که انواع دیگر میوه ها نیز می توانند گزینه ای برای خریداری نهال در سیستان بلوچستان باشند.

در ادامه تعدادی از میوه هایی که در بخش هایی از این استان کاشت شده و دارای بهترین کیفیت هستند را ذکر می کنیم. فقط در نظر داشته باشید که برخی از شهرهای غربی این استان برای کاشت برخی از نهال ها مناسب تر هستند.

در استان سیستان بلوچستان چه نهالی خریداری کنیم؟

  • نهال جک فروت کمیاب
  • نهال پسته با کیفیت
  • نهال سیب قرمز
  • نهال گلابی ایتالیایی
  • نهال گیلاس
  • نهال آلو سیاه
  • نهال انگور یاقوتی
  • و غیره

در استان سیستان بلوچستان چه نهالی خریداری کنیم؟

خرید نهال گردو در سیستان بلوچستان:

با توجه به آن چه در پاراگراف بالا ذکر شد، خرید نهال در سیستان بلوچستان، باید با درایت بالایی انجام شود و محصولاتی انتخاب گردند که به گرما و تا حدودی کم آبی مقاومت زیادی نشان دهند. نهال گردو از دیگر نهال هایی است که برای کاشت در این منطقه انتخاب می شود.

البته که تمامی ارقام این نهال برای آب و هوای منطقه سیستان بلوچستان مناسب نخواهند بود و شما باید واریته ای را انتخاب کنید که بتواند در این محیط با ویژگی های آب و هوایی خاص، رشد کند.

برای خرید نهال گردو در سیستان بلوچستان چه رقمی پیشنهاد می شود؟

از بین ارقام مختلف نهال گردو،؛ فقط به معرفی 3 مورد از آنها در ادامه می پردازیم:

نهال گردو پکان:

  1. این نهال که آمریکایی است می تواند در شرایط آب و هوایی منطقه سیستان بلوچستان رشد خوبی داشته و در نهایت محصول با کیفیتی را روانه بازار کند. از میان واریته های مختلف نهال گردو، نهال پکان می تواند مقاومت بالایی نسبت به گرما وکم آبی داشته باشد.

نهال گردو لارا:

  1. دیگر نهال گردویی که می تواند یک انتخاب مناسب برای خرید نهال گردو در سیستان بلوچستان باشد، نهال گردو لارا است. سرما و گرماهای بالا به راحتی توسط این نهال گردو تحمل می شوند. اغلب کشت و خرید نهال گردو لارا از اسفند تا اوایل بهار انجام می شود و رسیدگی کافی و لازم به آن، محصولاتی با کیفیت و عالی را در انتها نتیجه می دهد.

نهال گردو ژنوتیپ برتر آریا:

  1. این نهال بومی استان آذربایجان غربی می باشد که مناسب ارتفاعات و مناطق نسبتا گرمسیر تا معتدل و نسبتا سردسیر می باشد. از این نهال گردو می توان در سال اول کاشت انتظار باردهی داشت. گردوی ژنوتیپ رقمی بذری بوده و خود گردافشان است که نیازی به کاشت رقم دیگر ندارد. قیمت نهال گردو ژنوتیپ آریا بسیار مناسب بوده از همین روی بسیاری از کشاورزان به کاشت آن روی آوردند.

خرید نهال از بهترین نهالستان در زاهدان:

برداشت محصول با کیفیت نه تنها نتیجه رسیدگی کافی به نهال در حین کاشت و تا زمان برداشت است که به شرایط خرید نهال نیز بستگی فراوانی خواهد داشت. اگر به دنبال خرید نهال در سیستان بلوچستان هستید، حتماً باید بهترین نهالستان در زاهدان، یا دیگر شهرهای این استان را پیدا کرده و نهال مورد نظر خود را از آن ها تهیه کنید.

این که نهال با چه شرایطی کاشته شده و رشد کرده باشد، بعدها در محصولی که قرار است به شما تحویل دهد، تأثیر فراوانی خواهد داشت. ما به شما آریا نهال را با وجود امکان ارسال آنلاین به عنوان بهترین نهالستان در زاهدان، پیشنهاد می دهیم. ارسال نهال به سراسر کشور از طریق آریا نهال، کار را برای متقاضیان به شدت آسان کرده است.

شما می توانید جهت آشنایی و خرید نهال در سیستان بلوچستان به نشانی وب سایت آریا نهال مراجعه نمایید.

برگرفته شده از وب سایت آریا نهال: https://ariyanahal.ir

کد خبر 633739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.