ضرورت یکپارچه‌سازی مراکز پژوهشی در همدان

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: یکپارچه‌سازی مراکز پژوهشی شهر مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی رضایی امروز_ شنبه بیست‌وپنجم دی _در جلسه شورای پژوهشی مرکز پژوهش‌های شورای شهر که با حضور اعضای منتخب برگزار شد، اظهار کرد: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان طبق اساسنامه تیپ مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی شهرها از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را رسماً شروع کرده و در طول این مدت از پیشنهادها و نظرات کارشناسی اعضای هیئت علمی ذیل شورای پژوهشی و کمیته‌های تخصصی (در حوزه‌های شهرسازی و معماری، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک، محیط‌زیست و سلامت، فناوری اطلاعات و ارتباطات) در طرح‌ها و پروژه‌های شهری استفاده کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود مرکز پژوهش‌های شورای شهر و فعالیت همزمان دفاتر و مراکز مطالعاتی در مجموعه شهرداری و همچنین با توجه به دستورالعمل شورای پژوهش مدیریت شهری و روستایی از طرف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مبنی بر تشکیل شورای پژوهش شهرداری‌های مراکز استان‌ها، لازم است تدابیری اندیشیده شود که به سمت یکپارچه‌سازی مراکز پژوهشی گام برداریم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه تشریک مساعی و ایجاد هماهنگی بین مراکز و واحدهای پژوهشی در مجموعه شهرداری و شورای شهر نقش بسیار مهمی در کاهش موازی‌کاری و دوباره‌کاری و هدر رفت منابع مادی و معنوی دارد، گفت: هم‌اندیشی، ارتباط و تعامل این مراکز و نیازسنجی دقیق و احصای اولویت‌های پژوهشی و همچنین نظارت بر چگونگی و مراحل تهیه و تدوین، تصویب و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهری، بر افزایش بازده و ارتقای کیفیت نتایج و خروجی مطالعات تأثیرگذار است.

وی تقویت رابطه علمی مدیریت شهری با دیگر مراکز علمی را حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: منابع اندک و فرصت‌هایی که در توسعه شهری وجود دارد، اگر با اندیشه و مباحث علمی پیش نرود، کارایی و اثربخشی لازم را نخواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه باید تمام طرح‌های مدیریت شهری بر مبنای مطالعات علمی انجام شود، تصریح کرد: در دوره ششم شورای اسلامی شهر همدان، کمیته‌های تخصصی مرکز پژوهش‌ها ذیل کمیسیون‌های تخصصی شورا تشکیل شده است و هم اکنون در حال فعالیت هستند که باید از این فرصت نیز برای مباحث علمی پژوهشی توسعه شهری استفاده شود.

رضایی در خصوص جلسات مختلف مرکز پژوهش‌ها، خاطرنشان کرد: تقویم زمان جلسات باید تعیین و پیش‌بینی و از فرصت‌ها به صورت بهینه استفاده شود تا موضوعات به صورت یکپارچه مورد بررسی قرار گیرد.

جایگاه مرکز پژوهش‌ها و شورای شهر در تصمیم‌گیری اهمیت دارد

محمود مسگریان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به روند توسعه شهرها، گفت: در این راستا اگر شورای اسلامی شهر به عنوان عضوی از پیکره شهری که در حال توسعه است در نظر گرفته شود، شورا به منزله قلب آن و مرکز پژوهش‌ها هم مغز آن محسوب می‌شود تا بتواند به عنوان مغز این پیکره بیندیشد و عمل کند.

وی ادامه داد: جایگاه مرکز پژوهش‌ها و شورای شهر در تصمیم‌گیری اهمیت دارد و مورد تاکید است، بهره‌گیری از نظرات و تخصص کارشناسان از برنامه‌هایی است که باید در این مرکز محقق شود.

کد خبر 633718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.