جمع‌آوری مدارس کانکسی با اجرای طرح «آجربه‌آجر»

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان گفت: با اجرای طرح تحولی «آجربه‌آجر» هر فردی با هر توان مالی می‌تواند در امر مدرسه‌سازی مشارکت کند و نخستین گام این طرح، جمع‌آوری مدارس کانکسی در سطح استان است.

مجید نسیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه با طرح «آجربه‌آجر» می‌توان از ظرفیت مردمی و مشارکت خُرد در زمینه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی بهرمند شد، اظهار کرد: حضور مستمر مجمع خیران در کنار اداره کل نوسازی مدارس اصفهان قابل تقدیر است. یکی از بسته‌های تحولی که در راستای اجرایی شدن زیرنظام تأمین فضا و تجهیزات سند تحول بنیادین توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شده، طرح «آجربه‌آجر» است.

وی ادامه داد: این بسته درواقع مشارکت‌های مردمی که پیش از این وجود داشته است را بین تمام مردم گسترش می‌دهد تا افراد حتی با کمک در حد هزینه یک آجر نیز در این کار نیک سهیم شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان در سطح کشور سرآمد است، گفت: طی یک ماه با همکاری و همیاری این مجمع توافق‌نامه احداث ۱۵۰ کلاس درس را در کشور ثبت کردیم که این امر نشان‌دهنده همت والا و نگاه ویژه خیران به مباحث آموزش و پرورش علی‌رغم مشکلات مالی در سطح کلان کشور است.

اجرای طرح شهید دانش‌آموز پناهی برای حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز

وی با اشاره به تعداد مدارس کانکسی در استان، اظهار کرد: درحال‌حاضر ۳۲ کلاس کانکسی در شهرستان‌های بوئین‌میاندشت، فریدون‌شهر، فلاورجان و چادگان دایر است و حدود ۱۰ مدرسه مستقل کانکسی دارای ۱۵ کلاس با حضور دو تا سه و ۱۰ تا ۲۰ دانش‌آموز در شهرستان‌های استان وجود دارد.

نسیمی درباره علل دایر شدن مدارس کانکسی در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان، افزود: بخشی از این مدارس به دلیل شرایط اقلیمی کوهستانی مسیرهای صعب‌العبور و مناطق کویری و بخشی دیگری جمعیت کم دانش‌آموزی است، چراکه ساخت مدرسه برای دو تا سه دانش‌آموز به‌صرفه نیست.

وی با اشاره اینکه حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز با عنوان طرح «شهید دانش‌آموز پناهی» در سطح کشور در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح چهار مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در سطح استان شناسایی شده که از این تعداد مقدمات برنامه‌های کاری دو مدرسه با برگزاری مناقصه در حال انجام است.

کد خبر 633645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.