بافت تاریخی خانمیرزا نباید در اختیار میراث‌خواران قرار گیرد

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: بافت تاریخی این شهرستان باید به درستی حفظ شود تا در اختیار میراث‌خواران قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _شنبه بیست‌وچهارم دی_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در شهرستان خانمیرزا تنها روستایی که مدرسه ندارد، قلعه‌چه است، اظهار کرد: انتظار داریم خیران با همکاری اداره‌کل نوسازی مدارس استان نسبت به برآورده اعتبارات لازم جهت احداث یک باب مدرسه در این روستا اقدامات لازم را اتخاذ کند و همچنین نسبت به نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس فرسوده و تخریبی در شهرستان خانمیرزا اقدامات لازم را صورت دهند.

وی با بیان اینکه مدارس و اماکن ورزشی باید در مکان‌های پرتراکم احداث شود، تصریح کرد: اجرای طرح‌های هادی روستایی در بخش‌های مرکزی خانمیرزا و ارمند به‌ویژه دهستان جوانمردی با مشکل جدی مواجه شده است و مردم از بنیاد مسکن که متولی این حوزه است، انتظار دارند ضمن بازدید میدانی نسبت به رفع مشکلات و بازنگری طرح اقدام کند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به مشکلات راه‌های روستایی در شهرستان خانمیرزا افزود: اختصاص قیر رایگان به روستاها باید پیگیری شود و واریز اعتباراتی برای دهیاری‌های شهرستان به صورت ویژه جهت زیرسازی آسفالت روستاها در دستور کار قرار گیرد.

وی درباره لزوم رفع مشکل تداخل اراضی در شهرستان خانمیرزا و سایر مشکلات مردم با منابع طبیعی گفت: واگذاری بعضی از اراضی ملی در شهرستان نادرست است، تعدادی زمین در چند نقطه شهرستان سال‌ها پیش جهت احداث شهرک‌های دامپروری و کشاورزی تصرف شده، اما بلاتکلیف مانده است که باید جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تکلیف آن را مشخص کنند و پروژه‌ها یا به بهره‌برداری برسد یا اراضی آزاد و به افراد دیگری واگذار شود.

باقری ادامه داد: اختصاص اعتبار لازم جهت جاده گوشکی به پل‌قره، جاده مواصلاتی آلونی‌-ده‌صحرا-جوانمردی و سه‌راهی ارمند تا بوگر از ضروریات است و باید در برنامه‌ریزی‌ها مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی باید آینده‌نگر باشند و تنها به چهار سال فعالیت خود نگاه نکنند، بلکه تا سال‌ها بعد ردپای آن‌ها باقی باشد، البته ظرفیت‌های خوبی در استان فراهم است که شاید توان استفاده از آن را نداریم.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: این شهرستان دارای بافت تاریخی است که باید به درستی حفظ شود تا در اختیار میراث‌خواران قرار نگیرد که امیدواریم این مهم مورد توجه قرار گیرد.

باقری اضافه کرد: گاهی حتی نام چهارمحال‌وبختیاری با دیگر استان‌ها اشتباه گرفته می‌شود و عده‌ای نمی‌دانند مرکز استان در کدام نقطه از کشور واقع شده است، بنابراین وظیفه ما است که با بهره‌گیری از نیروهای توانمند، نام استان و هنرمندان آن را معرفی کنیم.

کد خبر 633634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.