۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
بلندترین پل‌های جهان

بلندترین پل‌های جهان شامل پل میلائو ویادوکت در فرانسه، پل راسکی در روسیه، پل سوتونگ در چین، پل آکاشی‌کای‌کیو در ژاپن و پل ثابت کمربندی بزرگ در دانمارک می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از پل‌های جهان به دلیل ساختار غول‌پیکر، ارتفاع زیاد و تعادل شگفت انگیز خود معروف هستند و ارزش دیدن دارند. در واقع ارتفاع پل با ارتفاع عرشه تعیین می‌شود و از آنجا که بیشتر پل‌ها در مناطقی از دره‌های عمیق قرار دارند، رتبه‌بندی بلندترین پل‌ها متفاوت است. پل‌های امروزی علاوه بر مسیری مناسب برای عبور از رودخانه‌ها، دره‌ها و کوه‌ها، به گنجینه‌های معماری تبدیل شده‌اند و بازدیدکنندگان زیادی از آن‌ها دیدن می‌کنند. همچنین برخی از گردشگران از سفر کردن، هدف متفاوتی دارند و به دنبال هیجان خاصی هستند که آدرنالین خون را به جریان بیندازد و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای آن‌ها به ارمغان آورد. در ادامه شما را با بلندترین پل‌های معروف جهان آشنا می‌کنیم:

پل میلائو ویادوکت در فرانسه

پل میلائو ویادوکت (MILLAU VIADUCT) که لقب بلندترین پل جاده‌ای جهان را به خود اختصاص داده است، بالای رودخانه تارن در جنوب فرانسه قرار دارد. این سازه بلند توسط میشل ویرلوژو و نورمن فاستر، مهندس فرانسوی و معمار انگلیسی، طراحی شده است. ارتفاع پل میلائو ویادوکت ۳۴۳ متر و طولانی‌ترین دهانه آن حدود ۱۱۲۲ فوت است. این پل شگفت انگیزترین پل کابلی است که در سال ۲۰۰۴ برای بازدید به روی عموم باز شد و در سال ۲۰۰۶ جایزه بین‌المللی ساختار برجسته را دریافت کرد. جاده این پل روی هفت ستون بتنی قرار گرفته است که ارتفاع ستون‌ها ۷۷ تا ۲۴۶ متر است. اگرچه احداث پروژه پل میلائو ویادوکت از شانزدهم اکتبر ۲۰۰۱ آغاز شد، اما یک ماه پیش از موعد مقرر و در شانزدهم دسامبر ۲۰۰۴ به طور رسمی به بهره‌برداری رسید. سازندگان این پل مدعی هستند که عمر مفید آن حداقل ۱۲۰ سال خواهد بود.

بلندترین پل‌های جهان کدامند؟

پل راسکی در روسیه

پل راسکی در جایگاه دوم بلندترین پل‌های جهان و در روسیه قرار دارد. ارتفاع کلی این پل ۳۲۰.۹ متر، حدود ۱۰۵۳ فوت است. این پل کابلی در سال ۲۰۱۲ افتتاح و شد و هدف از احداث آن برگزاری کنفرانس‌های اقتصادی آسیا بود. این پل در مکانی با شرایط آب و هوایی بسیار سخت قرار دارد و برای مقابله با بادهای سخت، یخبندان و برف و باران شدید، بسیار مقاوم است. پل راسکی، محل اتصال شهر ولادی وستک به جزیره روسکی است و ماجراجویانی که به‌دنبال تفریحات خطرناک هستند و همچنین وسایل نقلیه می‌توانند در همه فصول سال از روی آن عبور کنند.

بلندترین پل‌های جهان کدامند؟

پل سوتونگ در چین

سوتونگ، سومین پل بلند جهان است که حدود ۳۰۰ متر ارتفاع دارد. این پل در کشور چین قرار گرفته و دهانه آن حدود ۱۰۸۸ متر است. پل کابلی سوتونگ که دارای دو برج بلند است، در سال ۲۰۰۸ در منطقه چانگچون افتتاح شد. این سازه معماری بی‌نظیر، فاصله بین شهرهای شانگهای و نانتونگ را که تا قبل از آن یک سفر خسته‌کننده چهار ساعته بود، کوتاه می‌کند. شرکت مهندسی هاربر چین، نقش اساسی در ساخت و طراحی این پل داشته است.

بلندترین پل‌های جهان کدامند؟

پل آکاشی کای کیو در ژاپن

این پل در منطقه کوبه ژاپن قرار دارد و ارتفاع کلی آن به ۲۹۸.۳ متر می‌رسد. دهانه پل معلق آکاشی‌کای‌کیو ۱۹۹۱ متر است و این پل با سیستم تیر نگهدارنده دو مفصلی طراحی شده است. بنابراین در برابر باد تا سرعت ۲۸۶ کیلومتر بر ساعت (۱۷۸ مایل در ساعت)، زلزله تا مقیاس ۸.۵ ریشتر و همچنین جریان آب دریا مقاوم است. پروژه احداث پل آکاشی‌کایکیو که شهر کوبه را به ایوایا در جزیره آواجی متصل می‌کند، در سال ۱۹۹۸ تکمیل شد. این پل در طول سال‌های گذشته، دستخوش تغییرات ساختاری زیادی شده که آن را در برابر زمین‌لرزه، مقاوم و پایدارتر کرده است.

بلندترین پل‌های جهان کدامند؟

پل سنگ‌تراش (STONE CUTTERS)

این پل در هنگ‌کنگ قرار دارد و ارتفاع آن حدود ۲۹۸ متر است. دهانه پل کابلی سنگ‌تراش، ۱۰۱۸ متر است و مراحل ساخت آن در سال ۲۰۰۹ تکمیل شد. این پل جزیره Nam Wan Kok Tsing Yi را به جزیره سنگ‌تراش (STONE CUTTERS) متصل می‌کند. پل سنگ‌تراش که یکی از پل‌های بسیار گران‌قیمت جهان محسوب می‌شود، در مدت پنج سال و با هزینه ۲.۷۶ میلیاردی ساخته شد. این پل به دلیل طراحی شگفت‌انگیز خود مشهور است و در سال ۲۰۱۰ جایزه طراحی سازه‌ای سالانه را از آن خود کرد.

بلندترین پل‌های جهان کدامند؟

پل YI SUN-SIN

پل ییسون سین (YI SUN-SIN) در کره جنوبی، توانسته است جایگاه ششم فهرست بلندترین پل‌های جهان را به خود اختصاص دهد. این پل معلق در بخش جنوبی کره جنوبی قرار دارد و به منظور ایجاد مسیر اصلی برای رسیدن به مجتمع صنعتی Yeosu ساخته شده است. پل یی سون سین که طول دهانه آن به ۱۵۴۵ متر می‌رسد، در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد. ارتفاع کل پل حدود ۲۷۰ متر و ۸۹۰ فوت است و شرکت مهندسی ،Daelim پروژه ساخت آن را به پایان رساند. این پل شگفت‌انگیز، یکی از نامزدهای جوایز سازه برجسته در سال ۲۰۱۳ بود.

بلندترین پل‌های جهان کدامند؟

پل ثابت کمربندی بزرگ (GREAT BELT EAST)

پل ثابت کمربندی بزرگ در منطقه Korsor در دانمارک قرار دارد و ارتفاع کلی حدود ۲۴۵ متر است. دهانه این پل معلق که در رتبه هفتم فهرست بلندترین پل‌های جهان قرار دارد، حدود ۱۶۲۴ متر است. این پل در سال ۱۹۹۸ تکمیل و افتتاح شد و پروژه ساخت آن را شرکت‌های مهندسی دانمارکی بر عهده داشتند. پل ثابت کمربندی بزرگ، زمان سفر در دانمارک را به میزان قابل توجهی کاهش داده و باعث شده است که شهروندان و گردشگران تنها در ۱۰ دقیقه از کمربند بزرگ عبور کنند که این مسافت قبلاً با کشتی حدود یک ساعت طول می‌کشید.

بلندترین پل‌های جهان کدامند؟

کد خبر 633513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.