مصرف فست‌فود خطر بروز بیماری کبدی را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مصرف فست‌فود احتمال بروز بیماری‌های کبدی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به منظور بررسی تاثیر مصرف فست‌فود بر افزایش خطر بروز بیماری‌های کبدی، مطالعه جدیدی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که افراد مبتلا به چاقی یا دیابت که ۲۰ درصد یا بیشتر از کالری روزانه خود را از طریق فست‌فود دریافت می‌کنند، در مقایسه با افرادی که فست‌فود کمتری مصرف می‌کنند، سطح چربی کبدشان به شدت افزایش پیدا می‌کند.

با توجه به نتایج به دست آمده، مصرف مقدار نسبتاً متوسطی از فست‌فودها که کربوهیدرات و چربی بالایی دارند، می‌تواند به کبد آسیب وارد کند. در صورتی که یک پنجم کالری دریافتی روزانه افراد، از مصرف فست‌فودها تامین شود، کبد آن‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرد.

به گفته محققان، مصرف فست‌فود خطر بروز بیماری کبد چرب غیرالکلی را افزایش می‌دهد. بیماری کبد چرب غیرالکلی که به عنوان استئاتوز کبد شناخته می‌شود، می‌تواند باعث بروز سیروز یا زخم کبد شود که خطر سرطان یا نارسایی کبد را افزایش می‌دهد. کبدهای سالم حاوی مقدار کمی چربی، معمولاً کمتر از پنج درصد است و افزایش متوسط چربی می‌تواند باعث بروز بیماری کبد چرب غیرالکلی شود. افزایش شدید چربی کبد در افراد مبتلا به چاقی یا دیابت بسیار قابل‌توجه است، این شرایط باعث ایجاد حساسیت بیشتر برای تجمع چربی در کبد می‌شود.

نتایج این مطالعه در مجله Clinical Gastroenterology and Hepatology منتشر شده است.

کد خبر 633509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.