چهارمین دوره تعالی سازمانی در شهرداری اصفهان به پایان رسید

اختتامیه چهارمین دوره ارزیابی تعالی سازمانی امروز (پنجشنبه) با حضور شهردار اصفهان، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و تیم ارزیابان در تالار شورای اسلامی شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عملکرد و دستاوردهای شهرداری اصفهان برای چهارمین سال پیاپی مورد سنجش ارزیابان جایزه ملی تعالی سازمانی قرار گرفت.

فیروز حسین‌زاده، ارزیاب ارشد جایزه ملی تعالی سازمانی در اختتامیه چهارمین دوره ارزیابی تعالی سازمانی اظهار کرد: مدیران آینده‌نگر شهرداری اصفهان با به تصویر کشیدن آینده در قالب برنامه‌های پنج ساله (برنامه‌های اصفهان ۱۳۸۵، ۱۳۹۰، ۱۳۹۵،‌۱۴۰۰ و ۱۴۰۵) و ترغیب ذی‌نفعان اصلی خود به ویژه کارکنان و شهروندان در جهت توسعه ایده‌های خلاقانه و تفکر ساختارشکنانه و به‌کارگیری بهینه منابع، سعی در تحقق چشم‌انداز و پیشبرد اهداف کلان دارند.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان با نگرش سیستمی و به منظور مدیریت اثربخش فرایندهای سازمانی، اقداماتی نظیر ممیزی فرایندها، برگزاری جلسات بازنگری و اصلاح فرایندها، فرهنگ‌سازی (از طریق ساخت موشن و کلیپ) و آموزش (۱۵۰۰ نفر ساعت) را طرح‌ریزی کرده است و در قالب ۱۵ کلان فرایند، ۵۳ گروه فرایندی، ۲۵۱ فرایند و ۸۳۱ زیرفرایند را در سامانه QPR پیاده‌سازی کرده است.

ارزیاب ارشد جایزه ملی تعالی سازمانی خاطر نشان کرد: شهرداری اصفهان شعار «اصفهان من، شهر زندگی» را با هدف تمرکز بر فعالیت‌های ارزش‌آفرین برای شهروندان تعریف کرده است و با ترویج آن از طریق کانال‌های ارتباطی متنوع، سعی دارد تا این موضوع را با شهروندان نیز در میان گذارد.

وی با اشاره به پل‌های ارتباطی میان سازمان شهرداری اصفهان و شهروندان تصریح کرد: سازمان با اجرای رویکردهایی نظیر سامانه ۱۳۷، ملاقات عمومی با شهروندان، دیدار با نخبگان شهری، پروژه «کلاس شهر»، ایجاد کتابخانه‌های تخصصی، افزایش سرانه اماکن عمومی برای شهروندان، مرمت و نوسازی بافت تاریخی، نوسازی و ارتقای کالبد فرهنگی بافت فرسوده، بازآفرینی و احیای بافت ناکارآمد، سامانه هوشمند صدور پروانه ساخت و نداشتن خلافی‌ها و دریافت استعلامات و پایان کار، طراحی سامانه تور مجازی شهر اصفهان، طراحی و استقرار سامانه‌های هوشمند مدیریت حمل‌ونقل و ترافیک، تلاش می‌کند تا ضمن ارزش‌آفرینی برای گروه‌های متفاوت شهروندان خود، با آن‌ها روابطی مبتنی بر گشودگی، شفافیت و احترام متقابل را برقرار کند.

ارزیاب ارشد جایزه ملی تعالی سازمانی گفت: شهرداری اصفهان، نظام مدیریت تامین‌کنندگان را مطابق فرایندی مدون در حوزه‌های شناسایی، انتخاب و ارزیابی عملکرد، طراحی کرده است و در همین راستا شرکای تجاری و تامین‌کنندگان را در سه دسته پیمانکار، تأمین‌کننده و همکار تجاری در حوزه‌های مختلف و در سه گروه مالی (بانک‌ها، سرمایه‌گذاران، غیربانکی) ، غیرمالی ،عمرانی، خدماتی، IT، دانشی) و مشارکتی دسته‌بندی کرده است.

به گزارش ایمنا، این نشست با تقدیر از ارزیابان توسط شهردار و تقدیم بسته‌های یادبود به آن‌ها به کار خود پایان داد و شهرداری خود را برای حضور در همایش تعالی سازمانی کشوری که در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

کد خبر 633286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.