محیط فعالیت زنان در مراکز قضایی باید متناسب با شان آن‌ها باشد

رئیس قوه قضاییه گفت: محیط حضور و فعالیت زنان در مراکز و مراجع قضائی باید متناسب با جایگاه و شأن آن‌ها باشد، از این رو من نسبت به این موضوع دغدغه جدی دارم.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در آستانه میلاد با سعادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) و روز زن، در دیدار با ۷۰۰ نفر از زنان قاضی و کارمند شاغل در دستگاه قضائی، با برشمردن دغدغه‌های خود برای ارتقای جایگاه زنان در دستگاه قضائی، اظهار کرد: به معاونت راهبردی و پژوهشگاه قوه قضائیه و معاونت منابع انسانی دستگاه قضا دستور می‌دهم که با شناسایی نظرات و پیشنهادهای زنان، نسبت به ایجاد ساختار و سازوکاری برای ارتقای وضعیت و جایگاه بانوان در دستگاه قضائی اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به دغدغه‌هایی مانند ساعت‌های کار زنان شاغل در دستگاه قضائی، محیط حضور و فعالیت زنان در مراکز قضائی، نحوه رفت‌وآمد زنان به مراجع قضائی و حداکثر بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و دانش و توانایی‌های زنان در دستگاه قضائی، ادامه داد: لازم است تمهیداتی اندیشیده شود تا ساعت‌های کار زنان در مراکز و مراجع قضائی به گونه‌ای باشد که زمانی که به خانه بازمی‌گردند انرژی و نشاط لازم را برای رسیدگی به مسئولیت‌های خانوادگی و سایر امور مانند ادامه تحصیل خود داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: محیط حضور و فعالیت زنان در مراکز و مراجع قضائی باید متناسب با جایگاه و شأن آن‌ها باشد، از این رو من نسبت به این موضوع دغدغه جدی دارم.

وی اضافه کرد: زنان جامعه ما به ویژه زنان شاغل در دستگاه قضائی از ظرفیت‌های بالایی بهره‌مند هستند و آن‌ها در برخی امور و ابعاد مختلف مانند دقت، نظم و انضباط، صبر و حوصله از مردان بهتر و برتر هستند، بنابراین باید تمهیداتی اندیشیده شود تا حداکثر بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، دانش‌ها و توانایی‌های زنان شاغل در دستگاه قضائی فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: همکار زنی که سِمت و مسئولیتی در مرجع یا مرکز قضائی دارد، بهتر می‌تواند دغدغه‌های یک زن مراجعه‌کننده به دستگاه قضائی را درک کند، برای نمونه، زن مراجعه‌کننده‌ای که درخواست عسر و حرج دارد یا در محیط خانواده یا بیرون از خانواده مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، برای یک مسئول قضائی زن، بهتر و دقیق‌تر می‌تواند توضیحات خود را تبیین کند.

وی با تبیین ابعاد وجودی والای حضرت صدیقه طاهره (س)، ادامه داد: حضرت زهرا (س) در تمام ابعاد و حوزه‌ها به ویژه دفاع از حق و شئون تربیتی، انسانی و اجتماعی، برای بشریت به ویژه زنان الگو و اسوه هستند، اسلام بستری را فراهم آورده که در آن زن به یک انسان کامل در تمام ابعاد تبدیل شود، زن از منظر اسلام می‌تواند رکن اساسی مهم‌ترین اجتماع جامعه یعنی خانواده باشد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ظلم‌هایی که جاهلیت مدرن نشأت‌گرفته از فرهنگ غربی به زنان روا می‌دارد، اضافه کرد: در جاهلیت مدرن غربی شاهد بیشترین ظلم‌ها و تحقیرها علیه زنان هستیم، در نگاه این جاهلیت مدرن، زن ابزار توسعه تجارت و رسیدن به اغراض سیاسی و طعمه‌ای برای مقاصد اطلاعاتی است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به جامعه ما از ناحیه موضوع حجاب، خاطرنشان کرد: اسلام در قالب عفاف و حجاب، سازوکاری تعبیه کرده که از گوهر گران‌بهای زن حفاظت، عطوفت، نجابت، لطافت و زیبایی زنان با هم حفظ شود و از این طریق، زن در عرصه‌های مختلف زندگی اجتماعی بدرخشد.

کد خبر 633102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.