مرجعیت، سد محکمی در مقابل طمع ورزی دشمنان و استکبار است

رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت: توهین به مرجعیت در مجله «شارلی‌ابدو» نشان داد که مرجعیت همواره برای شیعه سد محکمی در مقابل طمع‌ورزی دشمنان و استکبار بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود مسگریان امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم دی_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به واقعه ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ و توهین روزنامه اطلاعات در آن برهه به ساحت مرجعیت و آیت‌الله العظمی امام خمینی (ره)، اظهار کرد: مزدوران استکبار جهانی و دیکتاتوری حاکم بر جامعه در آن زمان با انتشار مقاله‌ای توهین‌آمیز موجب شکل‌گیری حرکت طوفانی انقلاب اسلامی شدند.

وی با بیان اینکه پس از آن اتفاق مردم قم دست به حرکتی کوبنده زدند، ادامه داد: مردم در منزل آیت‌الله نوری‌همدانی تجمع کردند و ایشان با سخنرانی در جمع مردم به این توهین اعتراض کرد و با اشاره به آیه ۱۷ سوره رعد، امام خمینی (ره) را به آب و حکومت پهلوی را به کف روی آب تشبیه کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: مردم با راهپیمایی تا حرم حضرت معصومه (س) اعتراض خود را اعلام کردند اما مزدوران پهلوی این حرکت اعتراضی مردم را برنتابیدند و در واکنش به آن با تیراندازی به معترضان تعدادی از مردم را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله نوری‌همدانی چه قبل از انقلاب و چه در ابتدا و ادامه انقلاب اسلامی با دفاع از آن همواره نقش تعیین‌کننده‌ای داشته است‌، افزود: پیشنهاد دیدار اعضای شورای اسلامی شهر همدان با این مرجع عالیقدر را داریم و به منظور هماهنگی برای انجام این مهم اقدام خواهیم کرد.

مسگریان با اشاره به اینکه امروز پس از گذشت ۴۵ سال از آن واقعه باز هم دشمنان همان حرکت را در توهین به ساحت مرجعیت شیعه در یک روزنامه فرانسوی انجام دادند، تصریح کرد: توهین به مراجع در مجله «شارلی ابدو» نشان داد که مرجعیت برای شیعه همواره سد محکمی در مقابل طمع‌ورزی دشمنان و استکبار بوده است و این حرکت دشمنان را محکوم می‌کنیم.

کد خبر 633027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.