ترین‌های نیم‌فصل نخست لیگ برتر از نگاه ایمنا

با پایان یافتن نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال، برترین‌های نیمه ابتدایی لیگ ۲۲ را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نیم‌فصل نخست لیگ برتر در حالی به پایان رسید که پرسپولیس با ۳۲ امتیاز موفق شد در پایان نیم‌فصل صدرنشین رقابت‌ها لقب بگیرد. پرسپولیس که امسال در رقابتی نزدیک با استقلال بیشترین هزینه را در فصل نقل‌وانتقالات داشت، مطابق انتظار جزو مدعیان بود و درحالی‌که فصل را خوب آغاز نکرد اما در انتهای فصل با یکی دو پیروزی، سرنوشت‌ساز خود را از مدعیان جدا کرد و به تنهایی به صدر جدول تکیه زد.

هرچند از پرسپولیس با بیشترین مهره در بین تیم‌های مدعی، انتظاری جز این نمی‌رفت اما نباید اعتبار کاری که یحیی گل‌محمدی در این فصل، به‌خصوص طی هفته‌هایی که دو مهاجم خارجی و اصلی این تیم در دسترس او نبودند را زیر سوال برد. پرسپولیس درست در هفته‌هایی که از نبود مهاجم رنج می‌برد، گوی سبقت را از رقبا ربود و به نوعی بدون مهاجم، صدرنشینی نیم‌فصل را جشن گرفت.

گل‌گهر، سپاهان و استقلال دیگر تیم‌های بالانشین در پایان نیم فصل بودند که برای قهرمانی در نیم‌فصل دوم کار سخت‌تری نسبت به پرسپولیسی دارند که با اختلاف امتیاز در صدر جدول حضور دارد. غیر از این چهار تیم، باید به مس رفسنجان و تراکتور نیز اشاره کرد که رتبه‌های پنجم و ششم جدول را تصاحب کرده‌اند و به دنبال کسب سهمیه آسیایی خواهند بود.

در پایین جدول سه تیم برای قرار نگرفتن در منطقه سقوط رقابت می‌کنند. مس کرمان، صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در حالی رتبه‌های چهاردهم تا شانزدهم جدول را تصاحب کرده‌اند که در نیم‌فصل دوم کار سختی برای فرار از این منطقه دارند و چه بسا اگر خوب امتیاز کسب کنند ملوان نیز که نیم فصل را با رتبه سیزدهمی به پایان رساند به جمع مدعیان سقوط اضافه شود.

با برگزاری دیدار معوقه آلومینیوم و گل‌گهر چینش نهایی جدول لیگ برتر در پایان نیم فصل مشخص شد. در ایمنا نگاهی خواهیم داشت بر برترین تیم، سرمربی و بازیکنان در هر پست در نیم فصل نخست لیگ برتر.

ترین‌های نیم فصل نخست لیگ برتر از نگاه ایمنا

تیم نیم فصل: پرسپولیس

صدرنشین لیگ در پایان هفته پانزدهم شروع خوبی در لیگ بیست‌ودوم نداشت و در دو هفته آغازین لیگ دو تساوی متوالی مقابل ذوب‌آهن و فولاد کسب کرد. با این حال بردهای شاگردان گل‌محمدی از هفته سوم و دیدار با آلومینیوم در اراک آغاز شد و با وجود اینکه در برخی دیدارها امتیازاتی از دست دادند در نهایت نیم‌فصل لیگ را با دو پیروزی متوالی ارزشمند مقابل گل‌گهر و نساجی به پایان رساندند تا با چهار امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم حاشیه امنیت مناسبی قبل از شروع نیم فصل دوم ایجاد کرده باشند.

راز صدرنشینی پرسپولیس در پایان نیم‌فصل اول عملکرد خوب و شکست ناپذیری در بازی‌های خارج از خانه و دوم نباختن در دیدارهای شش امتیازی مقابل سه مدعی دیگر یعنی سپاهان، استقلال و گل‌گهر بود. شاید امتیازآورترین بازیکن پرسپولیس در نیم‌فصل نخست کسی نبود جز یورگن لوکادیا، مهاجمی که در همان بازی‌های اندکی که برای پرسپولیس به میدان رفت بسیار مثمرثمر بود و در پنج پیروزی پرسپولیس در میانه فصل مقابل صنعت نفت آبادان، هوادار، نفت مسجد سلیمان، مس رفسنجان و ملوان به طور مستقیم تأثیرگذار بود.

با این حال پرسپولیس در پنج بازی پایانی نیم‌فصل بدون او دچار چالش شد و با وجود اینکه از این بازی‌ها به سلامت عبور کرد، مشخص نیست در نیم‌فصل دوم بدون او تا چه حد بتواند موفقیت نیم‌فصل اول را تکرار کند.

سرمربی نیم‌فصل: یحیی گل‌محمدی (پرسپولیس)

سرمربی موفق پرسپولیس در نیم‌فصل نخست به خوبی از ستاره‌های این تیم بازی گرفت تا آنچه از پرسپولیس مهره انتظار می‌رفت رخ بدهد. یحیی در این فصل ستاره‌هایی مثل بیرانوند، پورعلی‌گنجی، اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، سعید صادقی، شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا را به جمع مهره‌هایی مانند مهدی ترابی و وحید امیری اضافه کرده بود تا تیمی مخوف تشکیل دهد و در نهایت نیز با گذر از پیچ سخت هفته‌های پایان نیم‌فصل موفق شد تیمش را در صدر جدول تثبیت کند.

اوج کار یحیی گل‌محمدی در پنج هفته پایانی بود که دو مهاجم خارجی تیمش را در اختیار نداشت اما با این وجود بازی شش امتیازی مقابل گل‌گهر را در سیرجان برد تا به لطف امتیاز از دست داد رقبا در صدر جدول جایگاه خود را مستحکم کند.

ترین‌های نیم فصل نخست لیگ برتر از نگاه ایمنا

دروازه‌بان نیم‌فصل: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

علیرضا بیرانوند که در ابتدای فصل به پرسپولیس بازگشت، هفته‌های خوبی در ترکیب پرسپولیس گذراند. دروازه‌بان شماره یک تیم ملی که در ۱۵ هفته نیم‌فصل، سه بار به عنوان دروازه‌بان هفته از نگاه ایمنا انتخاب شد، نقش اساسی در صدرنشینی پرسپولیس در پایان نیم‌فصل ایفا کرد؛ اوج کار بیرانوند در دیدار هفته چهاردهم مقابل گل‌گهر بود، جایی که پنالتی کاپیتان گل‌گهر را در دقیقه هشت مهار کرد تا در ادامه تیمش با دو گل موفق به شکست گل‌گهر در سیرجان بشود و همان‌جا اختلاف امتیاز بالایی را با تیم‌های سپاهان و استقلال ایجاد کند.

در نیم فصل نخست لیگ محمدرضا اخباری، سنگربان تراکتور و محسن پورحمیدی، دروازه‌بان آلومینیوم هم دیگر دروازه‌بان‌های شایسته بودند.

مدافع نیم‌فصل: رامین رضائیان (سپاهان)

بهترین خرید ابتدای فصل سپاهان کسی نبود جز رامین رضائیان، مدافع راستی که به تنهایی امتیازات زیادی برای سپاهان آورد و با سه گل و سه پاس گل درخشان‌ترین مدافع لیگ در طول نیم فصل بود. رضائیان در ابتدای فصل به جای یکی از بهترین بازیکنان فصل گذشته سپاهان یعنی دانیال اسماعیلی‌فر خریداری شد و در نیم‌فصل عملکردی بهتر از او در ترکیب سپاهان به نمایش گذاشت.

رامین که افتخار گلزنی در جام جهانی را هم در قطر به‌دست آورد در همه بازی‌های سپاهان به صورت ثابت در سمت راست خط دفاعی به بازی گرفته شد و به جز یک بازی مقابل پیکان، در سایر دیدارها عملکرد درخشانی از خود به جا گذاشت.

رامتین سلیمان‌زاده دیگر مدافع برتر لیگ در پایان نیم فصل بود، مدافعی که شاید تأثیر زیادی در پنجمی مس رفسنجان در پایان نیم فصل داشت.

هافبک نیم‌فصل: ریکاردو آلوز (تراکتور)

یکی از بهترین بازیکنان خارجی که در سال‌های گذشته به ایران آمده بدون شک ریکاردو آلوز، ستاره خط میانی تراکتور است. آلوز که با هشت پاس گل در نیم‌فصل به تنهایی صدر جدول بهترین پاسورهای لیگ را مال خود کرده است از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم رده ششمی تراکتور در پایان نیم‌فصل بود. آلوز اگر در یکی از چهار تیم مدعی قهرمانی حضور داشت شاید آماری بهتر از این را هم ثبت می‌کرد. نکته جالب درباره آلوز اینکه تراکتور در دو دیداری که مقابل نساجی و مس کرمان او را در اختیار نداشت، تنها یک امتیاز خانگی کسب کرد.

ریکاردو آلوز زیر نظر هر دو مربی تراکتور در طول نیم‌فصل درخشید و نشان داد عملکرد خوبش تنها مربوط به یک مربی نیست. علاوه بر ریکاردو آلوز در نیم‌فصل محمود قائدرحمتی، هافبک آلومینیوم نیز دیگر هافبک برتر نیم‌فصل بود.

ترین‌های نیم فصل نخست لیگ برتر از نگاه ایمنا

مهاجم نیم‌فصل: شهریار مغانلو (سپاهان)

شهریار مغانلو که دومین فصل حضورش را در سپاهان تجربه می‌کند به نظر در این فصل عملکردی بهتر به نمایش گذاشته است. او در همه بازی‌های نیم‌فصل برای سپاهان به میدان رفت و در طول نیم‌فصل نخست با چهار گل و دو پاس گل از تاثیرگذارترین بازیکنان سپاهان بود. مغانلو با هماهنگی خوبی که با دیگر بازیکنان این تیم پیدا کرده بود، روی اکثر گل‌های سپاهان اثر خود را می‌گذاشت.

مغانلو شاید از معدود مهاجمان تقریباً کامل لیگ برتر ایران است و سپاهان به خوبی قدر چنین ستاره‌ای را می‌داند. او که در دیدارهای پایانی نیم‌فصل تازه موتورش روشن شده بود در دیدار جام حذفی نیز برابر سایپا برای نخستین‌بار در پیراهن سپاهان هتریک کرد تا با خاطره‌ای خوش نیم‌فصل را به پایان برساند. محمد عباس‌زاده و یورگن لوکادیا که با شش گل آقای گل فعلی لیگ برتر به شمار می‌روند دیگر مهاجمان برتر نیم‌فصل بودند.

ترین‌های نیم فصل نخست لیگ برتر از نگاه ایمنا

گل نیم فصل: رضا دهقانی (نفت مسجد سلیمان)

در نیم‌فصل نخست لیگ برتر گل‌های زیبایی به ثمر رسید ازجمله گل سامان نریمان جهان، مهاجم نفت مسجد سلیمان به پرسپولیس، گل سینا اسدبیگی، هافبک پرسپولیس به گل‌گهر سیرجان یا گل کریم اسلامی، مهاجم نساجی به مس کرمان اما درنهایت گل رضا دهقانی با پیراهن نفت مسجدسلیمان به تراکتور به عنوان گل برتر نیم‌فصل از نگاه ایمنا انتخاب شد که در ادامه مشاهده می‌کنید:

کد خبر 633011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.