یارانه دارو ۶۹ همت شد/مالیات سیگار به سلامت و ورزش بانوان اختصاص یافت

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، دولت ۶۹ هزار میلیارد تومان یارانه دارو در نظر گرفته است، از سوی دیگر ۱۰ درصد منابع هدفمندی و یک درصد مالیات برارزش‌افزوده به حوزه سلامت اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دقایقی پیش لایحه بودجه ۱۴۰۲ توسط رئیس‌جمهور به مجلس ارائه شد. علاوه بر اصلاحات ساختاری که در بودجه ۱۴۰۲ اتفاق افتاده است، توجه ویژه به اقتصاد و سفره مردم شده است.

علاوه بر تأمین معیشت مردم، تولید و اشتغال دانش‌بنیان، به سلامت مردم، زنان و خانواده، آب، کشاورزی و محیط‌زیست؛ مسکن و حمل‌ونقل، تقویت جایگاه استان‌ها، آموزش‌وپرورش، آموزش عالی، فرهنگ و گردشگری، صندوق توسعه ملی و شرکت‌های دولتی نیز تمرکز ویژه شده است.

در کنار حمایت‌های معیشتی، دولت توجه زیادی به حمایت‌های درمانی مردم دارد تا مردم از این ناحیه هزینه کمتری بپردازند، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، دولت ۶۹ هزار میلیارد تومان یارانه دارو در نظر گرفته است، از سوی دیگر ۱۰ درصد منابع هدفمندی و یک درصد مالیات بر ارزش‌افزوده به حوزه سلامت اختصاص پیدا کرده است.

تقویت پزشک خانواده و نظام ارجاع، استمرار نسخه الکترونیک و ارائه معافیت حقوق ورودی برای واردات آمبولانس از دیگر بخش‌های حمایتی دولت در حوزه سلامت است. توجه دولت در بخش سلامت تنها به درمان نبوده و در حوزه پیشگیری هم منابع خوبی برای حوزه سلامت و ورزش دیده است.

از ابتدای سال ۱۴۰۲ به قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی مبلغ پانصد ریال, تولید داخل با نشان بین‌المللی (برند) یک هزار ریال و هر بسته پنجاه گرمی تنباکوی قلیان داخلی دویست هزار ریال به عنوان مالیات و هر نخ سیگار وارداتی مبلغ هشت هزار ریال و هر بسته ۵۰ گرمی تنباکوی قلیان وارداتی ۳۵۰ هزار ریال به عنوان حقوق ورودی دریافت تا مطابق ردیف‌های این قانون برای بخش سلامت, ورزش همگانی و ورزش بانوان هزینه گردد.

کد خبر 632996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.