فناوری در خدمت تحقق هدف کربن‌صفر غنا

کشور آفریقایی غنا از بستر Plexos برای طراحی چشم‌اندازهای انرژی و استفاده هرچه بیشتر از پتانسیل نیروهای تجدیدپذیر کشور بهره خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمیسیون انرژی غنا اعلام کرده است که قراردادی دوساله با یکی از شرکت‌های نرم‌افزاری استرالیا بسته و قرار است از مدل Plexos آن برای طراحی بهتر چشم‌اندازهای انرژی نظیر گاز و الکتریسیته در سراسر کشور بهره بگیرد. این اقدام غنا را قادر خواهد کرد با همکاری کشورهای همسایه، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را افزایش دهد و از این طریق، تحقق اهداف انتشار کربن صفر خود را تسهیل کند.

بودجه بانک جهانی

تعامل میان کشورهای مختلف امکان تحقق نیازهای انرژی را برای کشورهای آفریقایی فراهم می‌آورد و به کاهش هزینه‌های مورد نیاز شهری در طول سال کمک می‌کند. نرم‌افزار Plexos که در حال حاضر در کشورهای مراکش و سنگال مورد استفاده قرار می‌گیرد، با سرعت بسیار بالایی میان دولت‌های آفریقایی به محبوبیت رسیده است، چرا که از طریق کاهش هزینه‌های شهری به جبران کمبود منابع مالی برای پیاده‌سازی پروژه‌های سبز در این مناطق کمک زیادی می‌کند، ضمن این‌که در به حداقل رساندن وابستگی این کشورها به زیست‌توده برای انرژی حرارتی به عنوان یکی از اهداف مهم بعضی از آن‌ها مانند غنا تا سال ۲۰۳۰ نیز اثربخش خواهد بود.

فناوری در خدمت تحقق هدف کربن‌صفر غنا

مدیران غنا ادعا کرده‌اند که این کشور به همراه همسایه‌های خود از پتانسیل انرژی تجدیدپذیر بسیار بالایی برخوردار است که همکاری با کمپانی فناوری استرالیایی Energy Exemplar با هدف الگوبرداری از بستر Plexos فرصت ارزشمندی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا دسترسی به منابع را بهینه کنند و به بهبود چشم‌انداز انرژی بپردازند. این افراد امیدوار هستند که با موفقیت خود در این پروژه به سایر کشورهای قاره نیز در چگونگی اتخاذ رویکردهای مناسب برای مبارزه با تغییرات اقلیمی کمک کنند و بهبود زندگی را برای تمام ساکنان سراسر قاره به ارمغان بیاورند.

برنامه‌ریزان غنا در نظر دارند از پتانسیل نیروی آب، که در حال حاضر ۲۹ درصد تولید الکتریسیته کشور را به عهده دارد، افزایش دهند و پیش از قبل نیز از باد و خورشید برای تولید نیرو بهره بگیرند.

فناوری در خدمت تحقق هدف کربن‌صفر غنا

کد خبر 632951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.