رئیس‌جمهور لایحه بودجه ۱۴۰۲ را چهارشنبه تقدیم مجلس می‌کند

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس گفت: رئیس‌جمهور در نشست علنی فردا (چهارشنبه)، لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌کند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس، سید نظام‌الدین موسوی اظهار کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در نشست علنی صبح فردا (چهارشنبه) توسط رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

وی ادامه داد: در نامه رئیس‌جمهور برای تقدیم لایحه بودجه سال آینده درخواست تمدید برنامه ششم توسعه نیز ارائه شده است.

همچنین گفتنی است بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، پس از تقدیم لایحه بودجه از سوی دولت، نمایندگان مجلس از زمان چاپ و توزیع لایحه تا مدت ۱۵ روز می‌توانند لایحه را بررسی و پیشنهادهای خود را به کمیسیون‌های تخصصی مجلس تقدیم کنند. در گام بعدی، کمیسیون‌های تخصصی موظف هستند حداکثر تا ۱۵ روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند.

کمیسیون تلفیق مجلس که شامل ۹ نفر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و سه نفر از اعضای هر یک از کمیسیون‌های تخصصی دیگر است، وظیفه دارد حداکثر ظرف ۱۵ روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون‌های تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‌های تخصصی، گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند. البته کمیسیون تلفیق این اختیار را دارد که با موافقت هیئت‌رئیسه مجلس مهلت تقدیم گزارش نهایی خود را تا ۱۵ روز تمدید کند.

در زمان بررسی لایحه بودجه در صحن علنی، ابتدا کلیات آن بررسی و به رای نمایندگان گذاشته می‌شود و پس از تصویب آن به پیشنهادهای مربوط به درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بودجه عمومی دولت رسیدگی می‌شود و سقف آن نیز به تصویب خواهد رسید و در گام بعدی، ردیف‌ها و بندهای هزینه‌ای مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

کد خبر 632881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.