تلاش برای فعالیت‌های نمایشی شایسته در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در نخستین نشست وبیناری با بنیاد استان‌ها گفت: تلاش بر این است که فعالیت‌های نمایشی شایسته‌ای در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهاد مختاری در نخستین نشست وبینار مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با استان‌ها با موضوع «بررسی اقدامات انجام شده در برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ استان‌ها و همچنین پیشنهادات استان‌ها درخصوص نحوه اجرای برنامه عملیاتی در سال ۱۴۰۲» اظهار کرد: برای فعالیت هنری حرفه‌ای‌تر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اعضای «جدید»، «نخبه» و «با تجربه» در کمیسیون هنری ستاد مرکز استفاده کرده‌ایم. قصد داریم از میان آثار ارسال شده به ستاد مرکز بهترین آنها را برای ساخت انتخاب کنیم و با مشارکت دستگاه‌های دیگر بتوانیم آثاری شایسته جایگاه والای خانواده معظم و معزز شهدا و ایثارگران بسازیم.

فرهاد مختاری افزود: فیلم‌نامه‌های ارسالی به ستاد مرکزی بر اساس سلیقه اعضای کمیسیون و یا هر فرد دیگری انتخاب نمی‌شود بلکه صرفاً بر اساس «رعایت اصول صحیح فیلم‌نامه‌نویسی»، «شخصیت‌پردازی درست»، «میزان تأثیرگذاری بر مخاطب» و.... انتخاب می‌شود. باید از تمام هنرمندان و هنردوستان متعهد و دغدغه‌مند در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دعوت کنیم تا در بخش‌های فیلم‌سازی نظیر «کارگردانی»، «فیلمنامه‌نویسی»، «تدوین» و «ساخت آثار نمایشی» در حوزه ایثار و شهادت فعالیت داشته باشند.

وی اضافه کرد: برای تعامل و همکاری بیشتر آماده ارتباط دوسویه با هنرمندان دغدغه‌مند در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، هستیم.

مختاری در ادامه تصریح کرد: با توجه به تأکید رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر مردمی‌سازی در عرصه‌های مختلف، طرح‌های حمایتی ویژه‌ای برای خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگرانی که در حوزه تصویری فعالیت دارند را در دستور کار قرار داده‌ایم. از جمله آنها می‌توان به برگزاری کلاس‌های «آموزشی»، «برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی» اشاره کرد که امیدواریم بتوانیم با پرورش این عزیزان که بدون تردید درک بیشتر و عمیق‌تری نسبت به معنای واقعی ایثار و شهادت دارند، آن‌ها را وارد عرصه هنری کنیم.

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است که تمام برنامه‌های جاری در قالب برنامه عملیاتی به شایستگی و درستی در زمان مقرر انجام شود. بدون تردید با این روش در آینده‌ای نه چندان دور شاهد اتفاقات مثبت و پر بازدهی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهیم بود.

گفتنی است، در این نشست، هر کدام از استان‌ها به ارائه گزارش پرداختند و پیشنهادات‌شان را برای بهبود فعالیت‌ها در سطح استان ارائه دادند.

کد خبر 632788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.